נט קינג קול Nature Boy נער הטבע

נט קינג קול Nature Boy נער הטבע

"הדבר הגדול ביותר שאי פעם למדת/ הוא - רק לאהוב ולהיות נאהב בתמורה".

1947
5/5

מהשירים הקטנים האלה, שממשיכים להפעים בחוכמת החיים המופלאה, במנגינה המקסימה. כמובן, קול הקריסטל של נט קינג קול.
היה היה ילד/ קסום ומאוד מוזר/ מספרים שהוא נדד רחוק מאוד, רחוק מאוד/ בין ים ויבשה/ קצת ביישן, עצב בעיניו/ אבל חכם מאוד היה / ויום אחד / יום קסום, הוא עבר בדרכי/ ובזמן שדברנו על הרבה דברים/ על שוטים ומלכים/ הוא אמר לי/ "הדבר הגדול ביותר שאי פעם למדת/ הוא – רק לאהוב ולהיות נאהב בתמורה".
השיר והתובנה נכתבו ב – 1947 ע"י אידן אבז, Eden Ahbez, יליד ברוקלין, 1908  (בתמונה עם נט קינג קול) , אחד הכותבים המוזרים של התקופה הפרה היפית, שהקדים את זמנו. הוא נראה אז בסוף הארבעים ביטניק, אולי ההיפי הראשון עלי אדמות, בשיער ארוך. וזקן עבות, אסוציאציה לדימוי של ישו. הוא התגורר בפארק גריפית ' בלוס אנג'לס והזין עצמו בפירות, ירקות ואגוזים. אבז סיפר כי גדל בבית יתומים וכי חצה את ארה"ב ברגל 8 פעמים לפני הגיעו לגיל 35. הוא עבר ללוס אנג'לס בשנות הארבעים, הסתפק במחייה של 3 דולרים לשבוע והרצה ברחובות הוליווד על מיסטיקה אוריינטלית.
אבז (בתמונה למעלה עם קול) הוא שפנה לאמרגנו של נט קינג קול ושכנע אותו לקרוא את כתב היד של "נער הטבע" Nature Boy. קול, שזיהה בשיר מלודיה מיידיש, התלהב מיד וצירף את השיר לרשימת השירים העיקרית שלו. כשקול החליט להקליט את השיר, נוצרה בעיה: חברת התקליטים קפיטול התקשתה למצוא את אבז במטרה להבטיח את זכויות היצירה. בסופו של דבר הוא נמצא בטבע, באוהל מתחת לאות L של שלט הוליווד המפורסם.
לשיר אין ספור קאברים, ביניהם של פרנק סינטרה, דיוויד בואי, מיילס דיוויס (אינסטרומנטלי), נטלי קול, שר, סלין דיון, בוב דארין, קורט אלינג, חוזה פליסיאנו ועוד רבים.

**** המוסיקאי נתן סלור אומר על השיר: "Nature Boy" הוא השיר הכי יפה בעולם לדעתי. אני מכיר אותו המון שנים, מהביצוע הראשון של נט קינג קול, דרך הביצועים של אלה פיצג'רלד, פרנק סינטרה ודיוויד בואי. אך האהוב עליי בשנים האחרונות הוא הביצוע היפהפה והמיוחד של ג'ייסון גולד, בנה של ברברה סטרייסנד, שהקליט את השיר לכבוד יום הולדתה של אמו ואחר כך יצא באלבום שלו.

כל שורה בשיר הזה מלאה במשמעויות, והוא כתוב כמו אגדה. גם הלחן מהלך עליך קסם מהתו הראשון. לשמחתי, יצא לי לבצע את השיר כמה פעמים בעת האחרונה, והתרגשתי מאוד. בכל אחד מאיתנו נמצא הנער הזה, וכל אחד מאיתנו פגש לפחות פעם בחייו את הנער הזה.

השורה שבחרתי היא השורה שמסיימת את השיר, מעין מוסר השכל, ומבחינתי מוטו לחיים: הדבר הכי חשוב שתלמד אי פעם הוא פשוט לאהוב ולהיות נאהב בחזרה.

There was a boy
A very strange enchanted boy
They say he wandered very far, very far
Over land and sea
A little shy and sad of eye
But very wise was he

And then one day
A magic day he passed my way
And while we spoke of many things
Fools and kings
This he said to me
"The greatest thing you'll ever learn
Is just to love and be loved in return"

Writer/s: EDEN AHBEZ

נט קינג קול Nature Boy נער הטבע

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

תגובה אחת

  1. וואו וואו וואו. איזה אוצר.
    במקרה נזכרתי בנט המלך! והגיתי לשיר הסה. אני מבטיח להביא את השיר וההסבר לילדי כיתתי. כיתה ד' בכ.סבא

    שי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן