ניק קייב Nocturama

ניק קייב הזרעים Nocturama

"נוקטוראמה" זה בתרגום חופשי - "מבט לילי", וזה המבט של ניק קייב גם כשהוא נשמע מאוהב ולא סרקסטי.

מיוט/אן.אם.סי
4.5/5

"נוקטוראמה" זה בתרגום חופשי – "מבט לילי", וזה המבט של ניק קייב גם כשהוא נשמע מאוהב ולא סרקסטי. קייב פותח ב"חיים נפלאים", דין וחשבון מר על חמקמקותו של האושר. רוק סטאר על סף החמישים שמתרפק על אהבה, הגם שלא הכל הוגן בה. אלבומו ה-12, עשרה שירים, שחלקם מחלחלים מיידית. כתמיד, קייב רגשני, קודר, סרקסטי, נתון בתוך מבוכה. לא איבד דבר מדמיונו הפואטי הקודח.
וככה הוא שר: "סלחי לי אם אני לא נחמד/אבל כל טיפש יוכל להגיד לך שזה רק בדמיון שלך" ובשיר Bring It On, בדואט עם כריס בייילי, הוא מבטיח לה לאסוף את דמעותיה, פחדיה וחלומותיה השבורים ולפזרם אל פני הים. רגע שיא באלבום. רומנטיותו הטעונה והמיוחדת מושרת בליווי פסנתר מעודן וכינור עצוב ב"עדין מאוהב". שיר מצמרר. מול קייב המאוהב בטון קודר, ישנו קייב הרוקנרוליסט הסוער ששר "יש איש מת במיטתי". וזהו קייב הסרקסטי שלוקח תפקיד של אישה ושר המקוננת על בן-זוגה הפתטי. העיבודים מגוונים.
"הזרעים הרעים" מנגנים על תקן מקצוענים שמשרתים את השירים. "אלהים חי רק בחלומות שלנו" שר קייב ב"ישנה עיר". והוא יפתיע בקטע ספקטקולרי בסיום האלבום שנמשך 15 דקות, "בייב, אני על אש". והמשפט הזה חוזר לא פחות מ-43 פעמים. וזו אחת הפעמים המעטות אני שומע את קייב הרוגש כל-כך ספונטני. קייב הוא משורר ה"נואר גרוב" של הפופ. בריטונו העמוק תמיד נשמע מלנכולי, אבל הפעם פחות דיפרסי, מאשר באלבומים קודמים. ואחרי האזנה שניה ושלישית, אני, כרגיל, מוצא את עצמי מאוהב בחמישה שירים, לפחות, באופן כמעט טבעי – היותר שקטים.

  1. "Wonderful Life"
  2. "He Wants You"
  3. "Right Out of Your Hand"
  4. "Bring It On"
  5. "Dead Man in My Bed"
  6. "Still in Love"
  7. "There Is a Town"
  8. "Rock of Gibraltar"
  9. "She Passed by My Window"
  10. "Babe, I'm on Fire"

  ניק קייב Nocturama
Nick Cave and the Bad Seeds – Wonderful Life

share

1 אהבו את זה

share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן