סטלה מאריס נר על החלון

סטלה מאריס נר על החלון

הבלדה "נר על החלון" של "סטלה מאריס" חצתה את ז'אנר הרוק וחדרה גם ללב המיינסטרים הישראלי. השיר זיכה את הראל מויאל בגמר "כוכב נולד" בעונתו השניה

מילים: פבלו רוזנברג לחן: ניק מילר
4/5

בשנת 1994 יצא אלבומה השני של להקת סטלה מאריס, "השער נפתח",  בהפקת המפיק הבינלאומי כריס טנג'רידיס,  שכלל את הבלדה "נר על החלון", אשר חצתה את ז'אנר הרוק וחדרה גם ללב המיינסטרים הישראלי. טנג'רידיס נודע כאחד המפיקים הגדולים בסצנת הרוק הבינלאומית והפיק בין השאר את גארי מורבלאק סבאת' ואוזי אוסבורן. היכרות של טנגרידיס עם הלהקה נעשתה כשביקר בעבר בישראל. חברי הלהקה שלחו לו סקיצות, והוא הגיע לישראל כדי להפיק את "נר על החלון".
מילר סיפר שעל הכללת השיר באלבום התנהל מאבק: "השיר לא היה אמור להיכנס לאלבום, כי כולם אמרו שהוא נשמע יותר מדי כמו בלדה רוסית. אני הלחנתי ופבלו כתב מילי. שנינו האמנו מאוד בשיר והחלטנו להיאבק עליו.  כריס טען שזה השיר שיצליח. והוא צדק. ""נר על החלון" הכניס את "סטלה מאריס", להקת הארד רוק  אל לב המיינסטרים הישראלי.  השיר לא יצא כסינגל והושמע כשיר מהאלבום.  באוקטובר 1994 עזב פבלו רוזנברג  את הלהקה ופתח בקריירת סולו.

הראל מויאל ביצע את השיר בגמר העונה השנייה של תוכנית הריאליטי "כוכב נולד" בעיבוד עמוס בן דוד וערן מיטלמן  וניצח בתחרות.  ניק מיל, מלחיו השיר הגיב בחיוב על הבחירה ואף יזם הקלטתו מחדש ע"י סטלה מאריס.

מלחין השיר, ניק מילר, הגיב בחיוב על הבחירה והביצוע: ”הופתעתי לגלות שמויאל בחר לבצע את השיר שלנו. זאת מחמאה לתרומת הלהקה למוזיקה הישראלית. הביצוע שלו ריגש אותנו מפני שמויאל שר אותו בדרך הנכונה לו. נשמח  פבלו רוזנברג אמר על הביצוע של מויאל:  ”הוא עשה לכולנו שירות גדול”. עם זאת, בינואר 2005 טען מילר שלא קיבל תמלוגים על השמעת גרסת מויאל וכן שמעבדי השיר לא פנו אליו לבקש את רשותו לעיבוד החדש, כמתחייב בחוק. ביולי 2005 הגיש מילר תביעה בסך 2.5 מיליון שקל נגד שידורי קשת, חברת התקליטים "הליקון", חברת "טדי הפקות" ומעבדי השיר בגרסתו החדשה, ערן מיטלמן ועמוס בן דוד, על כך שלא קיבלו את אישורו לעיבוד המחודש, שהפך את השיר ל"יצירה שונה לחלוטין" לדבריו. עוד טען מילר שנאלץ לגנוז הקלטה חדשה שעשה לשיר עקב הביצוע של מויאל.

"סטלה מאריס" הוקמה בראשית שנות ה-90, והוציאה ארבעה אלבומים. ב-1995 מאז שפבלו עזב עברה הלהקה חילופים, כשניק מילר ממשיך להוביל אותה.

מה אלחש לך שתביטי/ זה אני עומד כאן על הסף
איך אגע בך שתרגישי/ את גופי יום אחד נוסף.
את הרוח המלטפת/ לך אני שלחתי מן הים
היא תלחש לך ותיתן לך/ עוד סימן שאני קיים.
רק שימי נר על החלון/ ונרקוד לאט את מחול הנשמות
שימי נר על החלון/ והלב ישוב לפעום.
הדמעות כבר זולגות בחלב/ איך נמצא מקום להתחבא
כשגווע הנר בחדר/ גם אני לאט לאט כבה.
רק שימי נר על החלון…
זה כמו ליצור כדור של שלג/ בעומק כף היד
רק נשארות טיפות של שקט/ עקבות הצעד וסוף של דרך.
רק שימי נר על החלון…

share

1 אהבו את זה

share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן