סם סמית Gloria

סם סמית Gloria

לפי החדש, סמית' אינו רק הספק של שירי שברון הלב, זה שבעבר כונה אדל בתחפושת

4/5

אלבום שלישי של סם סמית'  (מתוך ארבעה) שמגיע למקום הראשון במצעד המכירות הבריטי.  הביקורת פחות התרגשה. ציון ממוצע – 67 באתר הביקורות מטאקריטיק. לפי הביקוש הציון של הקהל הוא על גבול המאה. יגידו שהשמרנות המיינסטרימית מנצחת. האלבום הרביעי של סמית' אינו מתיימר ליותר מאשר שירי פופ המציגים את הרבגוניות הווקאלית והצמיחה האישית שלו עם טקסטים הנוגעים לחוויות שלו כאדם קווירי  שגדל על חינוך קתולי.
כשסם סמית' הכריז על האלבום הזה באוקטובר 2022, הוא תואר ו כ"שחרור רגשי, מיני ורוחני" -"באופן מוזר, זה מרגיש כמו התקליט הראשון שלי אי פעם", הוסיף הזמר זוכה האוסקר והגראמי. "זה מרגיש לי כמו התבגרות".
כמובן, אף כוכב פופ לא יקדם את האלבום האחרון שלו בכך שהוא יכנה אותו "יותר מאותו הדבר", אבל אפשר לומר ש"גלוריה" הוא אלבום חיוני עד מפתיע בקריירה שלו.
סמית' פרץ למיינסטרים עם בלדות סוערות אהבה כמו 'Stay With Me' מ-2014, סוחט דמעות ספוג גוספל מאלבום הבכורה הרב-פלטינה 'In The Lonely Hour'. אבל עם הזמן, הם הפכו להרפתקנים קוליים יותר. האלבום השני 'The Thrill Of It All', שיצא ב-2017, הציג תרומות של איש הר-נ-ב Timbaland ושל מפיק ה-R&B Malay, שהוסיפו מרקמים רעננים יותר לשירים העצובים של סמית'. ואז, ב-'Love Goes' של 2020, סמית' העלה את הקצב עם לדיסקו ('Diamonds'), אפרוביט ( (‘My Oasis’) והאוס בהפקת קלווין האריס ('Promises'). זה נשמע כאילו הוא מכוון ליתר פאן.
לפי החדש, סמית' כבר לאינו רק הספק של שירי שברון הלב, זה שבעבר כונה אדל בתחפושת. סמית' מציג תמהיל פופ קליל עם רגעים של דיסקו. 'Lose You' מציג לשיר פרידה קלאסי בדאנס אפלולי. הלהיט הענק של האלבום הזה 'Unholy', דואט עם קים פטרס שצץ לראשונה ב-TikTok, היה מפתיע בטקסט – "אמא לא יודעת שאבא מתחמם בבודי שופ", מציג שמות מועדוני חשפנות כ-Sunset Strip המפורסם של לוס אנג'לס. בהמשך מגיע שיר כמו ‘Gimme’ "מציצנים מתבוננים בנו, נותנים לי כל כך ממהר", שיר דאנסהול בשיתוף פעולה עם הזמרת הקנדית ג'סי רייז והכוכב הג'מייקני קופי. שיר שהוא ביטוי לא מתנצל של תשוקה מינית.
גלוריה' הוא בגדול ניסיון לגעת בחוויה הקווירית, משהו שמזכיר אלבומו הקלאסי של ג'ורג' מייקל מ-1996 "Older". סמית' מחבר את עצמם לאבותיהם הקוויריים עם קטע ביניים הכולל קטעים של ג'ודי גרלנד שרה 'Over The Rainbow' ונאום משנת 1973 של פעילת זכויות הטרנס האמריקאית סילביה ריברה. אולי באופן בלתי נמנע, אנחנו גם מקבלים את רופול, הדראג קווין האמריקני שאומר לנו: "אם אתה לא יכול לאהוב את עצמך, איך לעזאזל אתה הולך לאהוב מישהו אחר?"
סמית' אינו חושש להביע פגיעות. ב-'How To Cry', שיר מקסים של פופ גיטרה אקוסטית, הוא שר על מערכת יחסים אולי כפייתית עם בן זוג שמסובך על ידי גבריות קשה. "אני שומר סודות מהמשפחה שלי, כל הדרכים שאתה שולט בי", הוא שר בעדינות. Perfect' מבטא את העניין שחש אדם קווירי שמחפש ישועה על רחבת הריקודים. "פעם אהבתי את חיי הלילה, עד שחיי הלילה נעשו בודדים מדיאולי הגיע הזמן לבחור הנכון."
‘Who We Love’ הוא דואט מתוק אבל קצת צ'יזי עם אד שירן, סמית' מציע כמה פרטים עדינים בצורה אותנטית. "מחזיקים ידיים ברחוב, לא צריך להיות דיסקרטי, סוף סוף מרגיש חופשי", הם שרים באושר.

Sam Smith – How To Cry

סם סמית' פייסבוק

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן