סרט דוקומנטרי חדש על אגדת הדאב רגאיי המנוח לי 'סקרץ' פרי

סרט דוקומנטרי חדש על אגדת הדאב רגאיי המנוח לי 'סקרץ' פרי

לי 'סטרץ'' פרי נולד בשם ריינפורד יוג' פרי בשנת 1936. הקריירה שלו נמשכה שבעה עשורים, והשפיעה על אופנות, פאנקיסטים, ועד סקינהדס (מגולחי הראש) . רוק, רגאיי, דאנס וההיפ הופ האפריקני.

/5

סרט דוקומנטרי על אגדת הדאב רגאיי המנוח לי "סטרץ'" פרי זמינה כעת לצפייה מקוונת. The Life & Music Of Lee 'Scratch' Perry הוא חלק מסדרת Roots & Revolution: Reggae On Film, המתעדת את ההשפעה העולמית של הז'אנר.
הסרט מסופר על ידי בניסיו דל טורו ובכיכובו של פרי עצמו, לצד הבמאים איתן היגבי ואדם בהלה לו, חצי שנה לאחר שאגדת הרגאיי נפטר בגיל 85. לפי עיתון האובזרוור ג'מייקה פרי (השם האמיתי ריינפורד יו פרי) מת בבית החולים נואל הולמס במערב ג'מייקה לאחר מאבק במחלה. טרם נחשפה סיבת מותו.
פרי שנולד בכפר בג'מייקה בשנת 1936, פרי (מוכר גם בשם The Upsetter) – עבר לקינגסטון בתחילת שנות ה-60. הוא תיאר את חינוכו בראיון ב-1984: "אבא שלי עבד בכביש, אמא שלי בשדות. היינו מאוד עניים. הלכתי לבית הספר… לא למדתי כלום. כל מה שלמדתי בא מהטבע". לי 'סטרץ" פרי נולד בשם ריינפורד יוג' פרי  הקריירה שלו נמשכה שבעה עשורים, והשפיעה על אופנות, פאנקיסטים, ועד סקינהדס (מגולחי הראש) . רוק, רגאיי, דאנס וההיפ הופ האפריקני.
פרי הפיק יותר מ-1000 הקלטות במהלך הקריירה שלו. והוא עבד עם מגוון רחב של אמנים אחרים כולל ביסטי בויז, ג'וניור מרווין, קונגו, ה-Orb ומקס רומיאו.
הוא גם עבד על כמה מההקלטות המוקדמות הטובות ביותר של בוב מארלי והויילרס.

לי סטרץ פרי 1936-2021: הסתלקותה של אגדת הרגאיי והדאב האקסצנטרית

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן