עדי ניב הלפרין אף פעם לא מוותר (אני צריך אותך יותר)

עדי ניב הלפרין – אף פעם לא מוותר (אני צריך אותך יותר)

“אף פעם לא מאוחר” הוא שיר על התעקשות רגשית של מי שעוד לא למד לוותר, וגם לא בטוח שהוא רוצה. זה שיר של אהבה ראשונה, כזו שלא בהכרח הייתה נכונה, אבל תמיד תרגיש חשובה. זהו רוק פאנקי עם לב פתוח מדי,  כזה שלא יודע מתי לעצור, ולכן ממשיך לנגן. 

מילים ולחן: עדי ניב הלפרין עיבוד והפקה מוזיקלית, כלי נשיפה, מיקס ומאסטר: אור זינגמן, איתי שפירא אורבך ייעוץ כתיבה: ליאורה גונזלס, אור זינגמן, איתי שפירא אורבך
3.5/5

עדי עינב הלפרין שר שיר רוק־פאנקי קצבי שמלביש סיפור של אהבה ראשונה נכזבת על אנרגיה כמעט אופטימית,  וזה בדיוק הכוח והכאב שלו. המוזיקה דוחפת קדימה, בעוד הטקסט תקוע בין געגוע, חרטה והתעקשות.
הפתיחה זורקת אותנו ישר לשבר: “עומדת בדלת, בוכה וצוחקת, אני בפנים נשבר” – זה רגע קלאסי של אהבה צעירה, מתאפיינת חוסר סימטריה רגשית, בלבול (צחוק ובכי יחד), הוא מרגיש שהכול ברור לו, אבל לא באמת בשליטה
אין כאן ניתוק חד, אלא פרידה שלא נגמרה.
הטקסט מאפיין  אהבות מוקדמות- הכול דרמטי, הכול סופי או נצחי, אין אמצע, שורות כמו: “החזקת לי את הלב גם כשהיינו רחוקים” מבטאות תלות רגשית חזקה, אבל גם נאיביות – הלב “מוחזק” בידי האחר, לא בידי הדובר עצמו.
בחלקים המאוחרים מופיעה תנועה מעניינת: “אני לבד כבר מסתדר, לא צריך אפ’חד אחר”, אבל הןא לא באמת מאמין לזה  כי הוא נחתם ב: “אני צריך אותך יותר” כלומר: יש ניסיון לעצמאות, אך הוא מתרסק אל תוך האמת הרגשית.
הפזמון –  נוסטלגיה ואשליה “אולי במקום טיפה אחר / היה לנו טוב יותר”. זוהי בריחה מחשבתית – שינוי מקום במקום שינוי דינמיקה, פנטזיה של “אם רק התנאים היו אחרים”. זה לא פתרון, אלא געגוע למה שיכול היה להיות –  אחד המנועים החזקים של רוק רגשי.
מה עובד בשיר: כנות רגשית, שפה ישירה ולא מתייפייפת, התאמה מצוינת בין קצב למצב נפשי מה פחות: חזרתיות רעיונית, מעט קלישאות של אהבה צעירה, אין נקודת מבט חדשה  אלא חוויה מוכרת מאוד.
השיר יושב על דחף תנועתי חזק: קצב פאנקי קופצני, רוק ישיר, לא מהורהר, אנרגיה של “לא עוצר לחשוב — ממשיך לנגן”, אבל מתחת לאנרגיה יש סערה רגשית לא פתורה. זה פער מכוון: הגוף רוקד, הלב נתקע.

“אף פעם לא מאוחר” הוא שיר על התעקשות רגשית של מי שעוד לא למד לוותר, וגם לא בטוח שהוא רוצה. זה שיר של אהבה ראשונה, כזו שלא בהכרח הייתה נכונה, אבל תמיד תרגיש חשובה. זהו רוק פאנקי עם לב פתוח מדי,  כזה שלא יודע מתי לעצור, ולכן ממשיך לנגן.

עדי ניב הלפרין אף פעם לא מוותר (אני צריך אותך יותר)

איך את יכולה לומר לי שזה לא נגמר?
עומדת בדלת, בוכה וצוחקת, אני בפנים נשבר
איך את יכולה לבוא, להעמיד פנים
בתוכי אני יודע, את מרגישה געגועים
איך את יכולה להתעלם מהעובדות?
מכל הסימנים, התקוות, החלומות
החזקת לי את הלב גם כשהיינו רחוקים
אני רציתי עוד, אבל אמרת ״זה לא מתאים״

אולי במקום טיפה אחר
היה לנו טוב יותר, יכולנו שנינו לדבר
אני יודע שאולי עוד יכולתי להישאר, להיות קרוב אלייך יותר,
אני אף פעם לא מוותר, אני אף פעם לא

אפסיק, לחפש עוד תירוצים, לראות אותך בלי אחרים
שתמיד סתם מפריעים, ואותנו לא עוזבים
הם חולמים רק לממש, את מה שבנינו יש
לא צריך את זה לבקש, אבל אמשיך ואתעקש

אני יודע שהיום, לא אצטרך יותר לנאום
לא אצטרך יותר להתחנן ולחכות לך
כי ברגע שחזרת, השתניתי וגם את
אני יודע, לך אכפת

ואולי במקום טיפה אחר
היה לנו טוב יותר, יכולנו שנינו לדבר
אני יודע שאולי עוד יכולתי להישאר, להיות קרוב אלייך יותר, אני אף פעם לא מוותר
אני אף פעם לא אחשוב, כמה הייתי לא קרוב
אני יודע שזה טוב, לחשוב על מה שיש, ולא לגרום לך שוב ללכת
ולפעמים זה די פשוט, לא לעשות אותה טעות
אני לבד כבר מסתדר, לא צריך אפ׳חד אחר

ואולי, יום אחד גם אשאר
אולי נהיה קרובים יותר, את יודעת זה חסר
ואולי במקום טיפה אחר
היה לנו טוב יותר, יכולנו שנינו לדבר
אני יודע שאולי עוד יכולתי להישאר, להיות קרוב אלייך יותר, אני אף פעם לא מוותר
אני אף פעם לא אחשוב, כמה הייתי לא קרוב
אני יודע שזה טוב, לחשוב על מה שיש, ולא לגרום לך שוב ללכת
ולפעמים זה די פשוט, לא לעשות אותה טעות
אני אף פעם לא מוותר, אני צריך אותך יותר

 

עדי יניב הלפרין פייסבוק

share

2 אהבו את זה

share

2 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן