עולם המוסיקה מציין 10 שנים למותה של איימי וויינהאוס

"זה יצא קצת קודר בסוף, לא?"

עולם המוסיקה מציין 10 שנים למותה של איימי וויינהאוס

5/5

איימי ויינהאוס נפטרה בגיל 27 ב- 23 ביולי 2011 בביתה בקמדן בגלל הרעלת אלכוהול. השבוע מלאו עשור למותה. מוזיקאים ומעריצים מוקירים את זכרה. יאנגבלד אומר: "תודה על הכל", ואילו ג'ולס הולנד מציין כי לאיימי היה "סוג של קול נדיר מהסוג שנתקלים בו פעם בעשרות שנים".
אביה של וויינהאוס, מיץ', רמז כי יש מצב לאלבום חדש שלה, אחרי ששוחרר האוסף ‘Lioness: Hidden Treasures’
"מצאנו כמה פיסות של שירים, אבל זה קשה מכיוון שהתקליטורים קצת פגומים אבל אמרו לנו שאולי נוכל להציל משהו", אמר לחדשות BBC.
"זה אולי לא יישמע טוב כמו ‘Back To Black’ אבל ממה ששמעתי, מהקטעים שאולי נוכל להציל, יכול לצאת משהו טוב". ההקלטות כוללות חומרים מוקדמים שלפני ההצלחה וחומרים מוקדמים שלאחר.

"מבחינתי, אני רוצה לשמוע את כל הדברים האלה ואני רוצה שהמעריצים של איימי ישמעו את כל הדברים האלה, כדי שהם יווכחו שהיא התחילה שם והיא בסופו של דבר כאן", הוסיף מיץ '. לדברי אמה של הזמרת המנוחה, ג'ניס ווינהאוס-קולינס, אם ניתן יהיה לשחזר את ההקלטות ולהוציא אלבום הוא יוכל להיקרא 'The Progression Of Amy'.

פרשנות: אכן, מי שחשב שזמרות סול רתם נ' בלוז בתקופתנו הן פס יצור, באה איימי ווינהאוס והראתה, שניתן להגיע לסגנון אישי בלעדי בטון, בהבעה. ג'אזית, בלוזית. אין בה כמעט שומדבר אופנתי-עכשווי. היא מושפעת מהמסורת. מבילי הולידיי של החמישים דרך הסופרימס של השישים. אין שום ספק: ווינהאוס הייתה אמנם זמרת-יוצרת מושפעת, אבל באופן הכי טראגי ואירוני כתבה ושרה על אהבה ואובדנה בדרכה המאוד מקורית.
אותנטיות היא מילת המפתח. על כך היא קיבלה שלושה פרסי גראמי בגיל 25. היום כמעט לכל משפט משיריה יש סאבטקסט, שמוביל למותה, מות שלא הפתיע את העוקבים אחריה, בטח לא את העיתונות, שסיקרה אותה ואולי אף אחראית במידה כזו או אחרת  למותה.
יש רגע אחד בסרט התיעודי Amy של אסיף קפדיה על חייה של איימי ווינהאוס, שמראה אותה באולפן עם המפיק המוזיקלי מארק רונסון, מקליטה בטייק אחד ארוך את  "Back to black". כתיבת השיר והקלטתו מגיעה בסמוך לפרידתה הראשונה מבן זוגה, בלייק פילדר סיביל (הם עוד יספיקו לחזור, להתחתן ולהיפרד שוב במהלך חייה הקצרים), ואי אפשר שלא להרגיש כמה מילותיו של השיר פוצעות ומהדהדות, בעודן מוקרנות על המסך. עם זאת, ווינהאוס, שלדברי חבריה הייתה שבורה ומפורקת באותה התקופה, מבצעת את השיר בטייק אחד ארוך ומושלם, כאמנית הנשמה האמתית שהייתה. בסיום היא מחייכת לרונסון ושואלת: "זה יצא קצת קודר בסוף, לא?"

Amy Winehouse – Love Is A Losing Game

"Amy Winehouse – "Back to Black

Amy Winehouse – I heard love is blind

Amy Winehouse – I heard love is blind

Amy Winehouse – Tears Dry On Their Own

Amy Winehouse – Rehab

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן