פורטוגלי בייסמנט טי. ווי. מנצחים את הקורונה עופר פורטוגלי איריס פורטוגלי, ז'וקה פרפיניאן, גל מוטיוק

פורטוגלי בייסמנט טי. ווי. מנצחים את הקורונה

צפו: הפורטוגלים ואורחיהם משגרים ג'אז מהמרתף

דצמבר 2020
/5

מודה: אני לא "הולך" להופעות שנערכות במחשב. כשבא לי לראות הופעה על המסך, אני מחבר די.וו.די דולבי 5.1 למערכת הסראונד ומקבל אפקט כמו הדבר האמיתי. מצד שני – המציאות. השביתו לאמני הבמה את עולמם. מוסיקאים מחפשים חצרות, זומים, הופעות סלון, קהל. אינטראקציה. אתה יכול לסגור אותם, אבל לא להשבית להם את הנשמה, את הרצון ליצור, להופיע.
הפורטוגלים, עופר ואיריס פורטוגלי  יזמו ליין הופעות אינטרנטיות ממרתף המוסיקה שלהם – Portugaly’s Basement TV. בתוכניות הם מארחים את מיטב אמני הג'אז בארץ עמם עבדו לאורך השנים.
הצדקה?  – "המצב הסוראליסטי וההזוי אליו נקלענו עקב משבר הקורונה, בו כבר כמעט שנה כל מרכזי ההופעות סגורים, גרם לנו לחפש מקורות חדשים לאפשרות אינטראקציה עם מוסיקאים וקהל…"
וגם: "מוסיקת ג'אז המושתתת על אלתור ניזונה מהאינטראקציה בין המוסיקאים ובין המוסיקאים לקהל, אשר בעצם היותו חלק מהסיטואציה, הופך לשותף פעיל בחוויה הג'אזית וביצירה המתהווה בזמן אמת".
אחת לשלושה שבועות מעלים הפורטוגלים תוכנית אינטרנטית המצולמת באולפן המוסיקה שלהם.  נכון, אין כאן אינטראקציה רגילה בין נגנים לקהל, אבל אפשר לקבל משהו מהחוויה הג'אזית בזמן אמת.

בין המוסיקאים שהתארחו עד כה נמנים הבסיסט ערן זילברברג, נגן ההקשה הברזילאי ג'וקה פרפיניאן , הבסיסט גל מוטיוק, הגיטריסט עמוס הדני, החלילן אילן סאלם, הבסיסט יוראי אורון והסקסופוניסט הוותיק אלברט פיאמנטה, מחלוצי הג'אז בארץ.

התוכניות מצולמות ומוקלטות מבעוד מועד. לצילום ולעריכת הוידאו אחראי מתן הרטמן, איש ה"פאצ'ו" (מועדון המשמש בית חם למוסיקאים צעירים בראשל"צ). על הסאונד והמיקס – איתי פורטוגלי, הבן של הפורטוגלים, שחולק את זמנו בין השירות כקלידן בלהקה הצבאית ללימודים בבי"ס רימון למוסיקה, ולהפקה מוסיקלית של זמרים. הנה כמה דוגמאות לצפיה.

האתר של איריס ועופר פורטוגלי

עושים ג'אז עם עופר פורטוגלי

פורטוגלי בייסמנט טי. ווי. מנצחים את הקורונה – מארחים את ערן זילברברג

הבייסמנט של הפורטוגלים מארח את ג'וקה פרפיניאן וגל מוטיוק

הבייסמנט של הפורטוגלים מארח את יוראי אורון



עופר ואיריס פורטוגלי פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן