ענבל פרידמן קלבי לואיבורי ופרנצ'סקה סורטינו צילום מרגלית חרסונסקי

פסטיבל יפוג'אז – מחווה ללהקת רדיוהד

משימת העיבודים שהוטלה על הזמרת האיטלקיה פרנצ'סקה סורטינו כשלה

2.5/5

שמעתי בעבר קאברים טובים של רדיוהד של מוזיקאי ג'אז, למשל בראד מלדאו בגרסת סולו לפסנתר של "Paranoid Android", שהוקלט בפסטיבל ג'אז בצרפת. ירון הרמן, הפסנתרן הישראלי שבסיסו בצרפת, עשה את "No Surprises" עם הרכב שכלל את כריס טורדיני (בס) וטומי קריין (תופים). The Bad Plus, עשו את "קרמה פוליס". רדיוהד נתנה  דחיפה מאתגרת לעולם העמוק והעשיר של הג'אז. אפשר בהחלט לומר שרדיוהד הפכה ללהקת הרוק, שמושכת מקהילת הג'אז את מירב תשומת הלב .

ההזמנה של  פרנצ'סקה סורטינו מאיטליה לעשות עיבודים וניהול מוזיקלי של המחווה לרדיוהד, התבררה בסופו של דבר כבעייתית הן מצד העיבודים והן מצד השירה שלה. את גרסתה, כפי ששמענו בפסטיבל יפוג'אז – אעדיף לשכוח.
לצידה ניגנו החצוצרן קלבי לואיבורי מפינלנד, אבי אדריאן בפסנתר, ענבר פרידמן בגיטרה, גלעד אברו בבס, רוני הולן בתופים.
התוצאה הייתה לא רדיוהד ולא גרסאות ג'אז מרתקות. ההתחלה "Steps 15"  דווקא הבטיחה, כאשר בעיבד שולב ציטוט של "טייק פייב" של דייב ברובק. ההמשך נשמע אפרורי, מאולץ, חסר נשמה. הזמרת עצמה, תוך כדי החלפת תוויים נשמעה כלא שייכת, אילתוריה יגעים, והקשר שלה עם הנגנים רופף עד פרום.
אין לי מושג איך הזמרת הזו לקחה על עצמה את האתגר לעשות עיבודי ג'אז לרדיוהד. זה נשמע יותר התאבדות מאשר העזה .
והנגנים? נראה שהם לא היו מסוגלים להפוך את הלימון ללימונדה. נשארה השאלה איך הפרנצ'סקה הזו הגיעה לפסטיבל?

צילום: מרגלית חרסונסקי

Everything In Its Right Place

Weird Fishes

Paranoid Android

15 Steps

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן