Charles Lloyd The Sky Will Still Be There Tomorrow

צ'ארלס לויד The Sky Will Still Be There Tomorrow

לויד מודע היטב שהוא באזור הדמדומים של הקריירה הנהדרת שלו - כפי שציין בראיון לאחרונה - "אני בשלבים האחרונים של המסע". אבל זה לא ניכר מהמוזיקה שהוא ניגן כאן.

4.5/5

צ'ארלס לויד (סקסופון, חליל) הוא האיש האחרון בדור הסקסופוניסטים האמריקני שנותר משנות החמישים, זה שעליו נמנו בין השאר את בני דורו ג'ון קולטריין ואורנט קולמן, גם סוני רולינס שפרש לא מזמן. לויד חיפש במוסיקה דברים שמעבר לטכניקה והסאונד שלו נשמע בכל תקליט קצת אחרת, וצמיד כשמנשבת בו איזו רוח של חידוש.
מצטרפים לסקסופוניסט האגדי הפסנתרן ג'ייסון מורן, הבסיסט לארי גרנדייר והמתופף בריאן בלייד. תחילת ההקלטות באביב 2023, בסביבות יום הולדתו ה-85 של לויד, הפרוייקטשצמח לאלבום כפול רחב היקף שכותרתו "השמיים עוד יהיו שם מחר". אחד המוזיקאים המשמעותיים ביותר בג'אז של מאות ה-20 וה-21 עדיין בשיא כוחותיו, האלבום מציג אוסף קטעים של לויד מקוריים חדשים, ישנים ומחודשים.

Defiant, Tender Warrior, הפתיח היפה של הסט הזה , נבנה על צלילי פסנתר רכים, הדגשי בס ותיפוף מעודן של סנר עוד לפני שמתחילים אפילו צלילי הטנור הארוכים הנושמים של לויד ה-Monk's Dance, הוא מחווה לפסנתרן ולמלחין שלויד מכנה "הכוהן הגדול", נפתח במערבולות הפסנתר החופשיות של מורן, המשמש תפאורה לסולו הסקס של לויד.

יש קטעי ביניים מקסימים לחליל – Late Bloom גם The Lonely One; המחווה האימפרסיוניסטית הנלהבת לבילי הולידיי עם The Ghost of Lady Day. הרוח האפרו-אמריקאית של There is a Balm in Gilead. לויד מודע היטב שהוא באזור הדמדומים של הקריירה הנהדרת שלו – כפי שציין בראיון לאחרונה – "אני בשלבים האחרונים של המסע". אבל זה לא ניכר מהמוזיקה שהוא ניגן כאן.

 

 

צ'ארלס לויד פייסבוק

share

1 אהבו את זה

share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן