צ'יק קוריאה כריסטיאן מקברייד בריאן בלייד נוסף טרילוגיה 2

צ'יק קוריאה כריסטיאן מקברייד בריאן בלייד Trilogy 2

מסמך של שלישיית ג'אז גדולה - כל חבר מאסטר מושלם - ובגלל מותו של קוריאה, לעולם לא ניתן יהיה לשחזר אותה. 

5/5

אני לא מפסיק להאזין לטריו הזה השבוע. צ'יק קוריאה, לא להאמין, כבר איננו איתנו. האזנה לאלבום הזה – סוג של הצדעה לזכרו של מוסיקאי, לפסנתרן, ליוצר הנפלא, ענק ג'אז שהופיע הרבה בישראל.
האלבום יצא לראשונה בשנת 2018 ביפן בלייבל Universal Music וב-2019 על ידי Concord Records. זהו אלבום המשך של Trilogy שיצא ב-2013.
כשפסנתרן איקוני כמו צ'יק קוריאה פוגש מאסטרים מודרניים כמו הבסיסט כריסטיאן מקברייד והמתופף בריאן בלייד, אולי אין צורך להתפלא שהמוזיקה שהם יוצרים יחד קסומה להפליא. ה – Trilogy הראשון שלהם זכה להערכה אוניברסלית, כולל צמד פרסי גראמי (אלבום הג'אז האינסטרומנטלי הטוב ביותר וסולו הג'אז המאולתר הטוב ביותר עבור "טביעות אצבעות") ואישר כי מדובר באחד ההרכבים הנערצים ביותר של צ'יק בקוריאה.
"טרילוגיה 2" הוא מסוג האלבומים שעושה חשק לעוד. טרילוגיה 2 האלבום הכפול מההופעות האחרונות של הטריו הוא אוצר נוסף של אנרגיה נוצצת ומרגשת, של שת"פ ג'אזי חד פעמי. כל אחד מהחברים בשלישייה הזו הוא ענק בעולם הג'אז ומחוצה לו, ומצד שני הכימיה שהם חולקים מעלה את שיתופי הפעולה שלהם לרמה מיוחדת באמת.
עוד לפני שהתאחדו לטריו עצמאי, השלושה יצאו לסיבוב הופעות עם Five Peace Band של קוריאה, אנסמבל כוכבים מחשמל שהקים יחד עם הגיטריסט ג'ון מקלפלין, (John McLaughlin) בהשתתפות קני גארט בסקסופון.
השלישייה משלבת נגינה ברמה גבוהה עם אחוות מוסיקאים נפלאה, מה שיוצר מוזיקה מלהיבה, רעננה ושובבה. "בכל קבוצה שאני עובד איתה, גורם הכיף הוא הקריטריון מספר אחת", אמר קוריאה. "השלישיה הזו מהנה להפליא. זה לא משהו שאתה יכול להכתיב, זו החוויה של מוזיקה שפשוט זורמת".
"טרילוגיה 2", הכוללת רצועות שנבחרו על ידי קוריאה מכל סיבוב ההופעות העולמי האחרון של השלישייה. התחושה היא שההקלטות לכדו את עומק המופעים צרט, הן בזרימת המוזיקה והן בהקלטה המאירה של ברני קירש, הטכנאי הוותיק של קוריאה. החומר משתרע על מגוון של השראות, מסטנדרטים של ספר השירים האמריקאי ועד קלאסיקות ג'אז, וגם משהו מהקטלוג של קוריאה עצמו כמו גם כמה ממשתפי הפעולה הידועים ביותר שלו, כולל מיילס דייויס וג'ו הנדרסון.
כולם מאסטרים בכלים שלהם, מתאימים זה לזה בפאזל מושלם. המוזיקה תוססת ונמרצת להפליא. איכות ההקלטה מדהימה. עם אוזניות זה כאילו אתה  בהופעה.  מסמך של שלישיית ג'אז גדולה – כל חבר מאסטר מושלם – ובגלל מותו של קוריאה, לעולם לא ניתן יהיה לשחזר אותה.

צ'יק קוריאה איננו

צ'יק קוריאה כריסטיאן מקברייד בריאן בלייד Trilogy 2

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן