צ'יק קוריאה My Spanish Heart

צ'יק קוריאה My Spanish Heart

קוריאה הגיע לטכניקות קומפוזיציניות רחבות, מוזיקה שנכתבה בקפידה ועד מוזיקה מאולתרת. אלבום יחיד במינו וייחודי מאותן שנים

5/5

ליבו הספרדי של צ'יק קוריאה. 1976 הייתה שנה מצוינת עבור קוריאה. לא רק שהוא הוציא עם להקת "Return to Forever" את "הלוחם הרומנטי", הוא עדיין מצא זמן לכתוב, לעבד, לבצע ולשחרר את האלבום "My Spanish Spanish", tj, מיצירותיו הגדולות אי פעם. אמנים אורחים: סטנלי קלארק על הקונטרבס, ז'אן לוק פונטי בכינור, סטיב גאד ונראדה מייקל וולדן בתפים.
המוסיקה ורסטילית – מג'אז חופשי ופיוזן ועד ג'אז לטיני, שילובים של כלים אקוסטיים ואלקטרונייים. "הגנטיקה שלי היא איטלקית אבל הלב שלי הוא ספרדי. גדלתי עם המוזיקה הזאת, המקצבים האלה היו חלק משמעותי של המורשת המוזיקלית שלי", אמר אז קוריאה בראיון.
זוהי יצירת קונספט המבטאת אלמנטים וטעמים ספרדיים, כפי שהשם מרמז. חלק מהאלמנטים הם פלמנקו, מקצבים וסולמות ספרדיים, כלים וצלילי הקשה כגון מחיאות כפיים המזכירות את צלילי קסטנייטה, כך שהתחושה הספרדית עוברת לאורך כל האלבום. באשר ללב, גם הוא מיוצג למי שמחפש רגש בג'אז.
בין הקטעים היותר פופולאריים באלבום – 'הרומבה של ארמנדו' המוקדש לאביו של צ'יק, בהשתתפות ז'אן לוק פונטי בכינור. על העטיפה צ'יק מודה לפונטי שמצא זמן לבוא לאולפן ולבצע את היצירה הזו.
הסוויטה האלקטרונית 'El Bozo', מחולקת לשלושה חלקים, הכוללת בעיקר את הסינת' והמוג של צ'יק, בשלל צלילים ואפקטים. לתופים של סטיב גאד ניתנו תפקידי רוק -פיוז'ן ביצירה הזו.
'פנטזיה ספרדית' ב -4 חלקים, היא יצירה מרגשת המביאה את 'הלב הספרדי' לרגעי קסם. התזמור צפוף ועשיר יותר, בשילוב כלי נשיפה ומיתר, תיפוף נהדר ומקצבים ספרדיים של סטיב גאד.
קוריאה הגיע לטכניקות קומפוזיציניות רחבות, מוזיקה שנכתבה בקפידה ועד מוזיקה מאולתרת. אלבום יחיד במינו וייחודי מאותן שנים.

"Chick Corea & The Spanish Heart Band – “Armando’s Rhumba

  • (Chick Corea – acoustic piano, Fender Rhodes electric piano, Yamaha electric organ, synthesizers (ARP Odyssey, Minimoog, Polymoog, Moog Model 15 modular synthesizer), percussion, vocals, production, arrangement, composer
  • Stanley Clarke – double bass, bass guitar
  • Steve Gadd – drums
  • Narada Michael Walden – drums, handclaps
  • Don Alias – percussion
  • Jean-Luc Ponty – violin
  • Gayle Moran – vocals
שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן