רוסיה פרשה מהאירוויזיון באוקראינה אחרי שהמארחים החרימו את נציגתה

/5

ערוץ 1 בטלוויזיה של רוסיה הודיע כי רוסיה לא תשתתף בחודש הבא באירוויזיון שייערך בקייב שבאוקראינה, לאחר שנציגתה ג'וליה סמוילובה הוחרמה ע"י המארחים. הסיבה:  סמיולובה הופיעה בחצי האי קרים שבמזרח אוקראינה  ב-2015, אחרי שזה סופח ע"י רוסיה ב-2014. אוקראינה מחרימה כל אמן שהופיע במקום אחרי הסיפוח.
איגוד השידור האירופי (EBU) שמפיק את האירוע, הודיע לאנשי הערוץ הרוסי, כי לא הצליח לפתור את הבעיה. בין הפתרונות שהוצעו – סמיולובה תופיע בתחרות בשידור לוויין מרוסיה. הצעה שניה: להחליפה בנציג אחר. שתי ההצעות נדחו ע"י הרוסים.
פרנק דיטר פריילינג, ראש הועד המארגנת של התחרות, גינה את ההחלטה של אוקראינה להחרים את הנציגה הרוסית. "ההחלטה חותרת תחת האופי הלא פוליטי של התחרות והיעוד שלה ליצור מפגש אומנותי על בסיס ידידותי א-פוליטי".
עם זאת, איגוד השידור האירופאי לא שקל ביטול האירוויזיון בקייב, וההכנות לקראת התחרות שתיערך ב-13 במאי נמשכות. אוקראינה מארחת השנה את התחרות אחרי נצחון נציגתה ג'אמלה בתחרות בשנה שעברה בשיר שתיאר את הסבל שעבר העם האקראיני שבניו הוגלו תחת שלטונו של הרודן הרוסי ג'וזף סטאלין. הרוסים ראו בשיר הזה ביקורת מרומזת על סיפוח חצי האי קרים.
ב-2009 החליט איגוד השידור האירופאי למנע את השתתפות ג'ורג'יה בתחרות לאחר ששלחה שיר פוליטי שנקרא We Don’t Wanna Put In, שהיה ביקורת גלויה וישירה על נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין על רקע המלחמה שפרצה בין רוסיה לג'ורג'יה.

השיר שלא ייצג את רוסיה באירוויזיון

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן