אני מודה: הקשר שלי עם המוסיקה של זמר הפופ הפורטוריקני הנערץ, ריקי מרטין (שם מקורי אנריקה חוסה מרטין מוראלס) – יותר מחלש, גם אחרי עשרה אלבומים שנמכרו בלמעלה מ-70 מיליון עותקים ושני פרסי גראמי.
האם בעקבות המופע אמש בהיכל "מנורה מבטחים", אני מכה על חטא על ההתעלמות מלהיטן המיינסטרים של הפופ הלטיני? נאמר זאת הכי פשוט: ממש לא. המופע אימת את רמת הציפיות שלי.
לא שמרטין חלש. להיפך: בכל מה שקשור להצגת פופ משחרר, עתיר ריקודים, תנועה, קונסטרוקציות וידיאו תלת ממדיות, תאורה חבל"ז – הכל בסדר. האיש הביא שאו אמריקני תוסס, דינאמי וחלול.
בגיל 43, עדיין חזות נערית של פופ סטאר, ריקי מרטין, עושה בידור נונסטופ, מרים את הקהל על הרגליים כבר מהשיר הראשון. זוהי הקלילות של הפופ הקוסמופוליטי, שמחבר תרבויות ישן עם חדש, קומביה עם רגאטון, סמבה וסלסה ושאר מקצבים אפרו לטיניים וקריביים. תזיזו רגליים, תרימו ידיים. תרימו סמרטפונים. כל העולם רוקד, לא חשוב מי אתה, מה מוצאך. הקצב הזה הוא הוא המולך בכל שפה. שלוש בלדות שקטות לא יישנו את הקונספט.
ראינו מפגן שיתאים יותר לאחד ממועדוני הלילה היוקרתיים והמבוקשים במערב. כמו אצל אנריקה איגלסיאס – העסק עובד על גישור בין הפופ הלטיני לבין השפה האנגלית. מבחינה זו, מסחרית לאללה, ריקי מרטין היה הכוכב המשמעותי הראשון של מוסיקת הקרוס-אובר, מודל ההצלחה הלטיני במיינסטרים של הפופ העולמי, שסלל את הדרך לתעשייה שלמה של זמרים שהפכו את הלטיני למשהו נחשק כמעט כמו הז'אנר המזרחי במוסיקה הישראלית – הולכים על בטוח, יותר מתכוני קצב קליטים מאשר מקוריות וחידושים.
מלווה בתזמורת חיה תוססת של 10 נגנים וב- 8 רקדנים, נתן מרטין ערב של dancing machine, שאו ללא כחל ושרק. תשכחו מהעולם. בואו תעופו יחד איתי, אומר מרטין. הקהל ברובו עף על זה. אני נשארתי על המושב בהיכל. הבידור הראוותני נראה שבלוני, רוב השירים לא נשמעו מיוחדים, אבל עם עובדות לא מתווכחים: הקהל קם על רגליו, רקד, הריע, צילם, נהנה. כרגיל, הביקורת שוב לא תיאמה איתו עמדות .
Mr Put It Down
This Is Good
Drop It / Shake
Tal Vez
Livin la vida loca
It's Alright
She Bangs
Come With Me
I Am Made Of You
Te Recuerdo
Vuelve
Lola/Maria
La Bomba/Por Ariba
Mordidita
Pégate / The Cup Of Life
צילום: מרגלית חרסונסקי