שלישיית אבישי כהן בהופעה

שלישיית אבישי כהן בהופעה

אבישי כהן מצא כמו תמיד את הנגנים התואמים להפליא את הקונספט המוסיקלי שלו

4.5/5

ההתקדמות של אבישי כהן, הבסיסט הישראלי בעולם הג'אז מאז הופעתו בשלישייה של צ'יק קוריאה ב-1997 פנומנלית. אפשר לומר את הדברים בצורה הכי בהירה: הוא הפך לכוכב עולמי בזכות צליל הבס שלו שמייצר צבעים בין צ'לו לכלי הקשה, יצירות מקוריות החובקות ג'אז אמריקאי, מוזיקה לטינית, מוסיקה ישראלית-יהודית, פאנק, גם נוגע בווקאלי בגוון פופ.
אלבומו של כהן מ-2021 Two Roses היה שיתוף פעולה ג'אז/קלאסי עם התזמורת הסימפונית של גטבורג, בעוד ש-Arvoles מ-2019 היה ההפך: הרחבה קאמרית-מוזיקלית אלגנטית של האינטימיות של שלישיית פסנתר ג'אז. אבל "חולות נודדים" ("Shifting Sands") הוא כבר משהו שונה- חד יותר, פשוט יותר, הנובע היישר מההנאה המורגשת של הנגן המוביל ומשיב רוחות חדשות בעולמו המוסיקלי.

אני מתבונן ביוטיוב הזה שצולם בהופעה בלברקוזן. איזו שלישייה! אבישי כהן מצא כמו תמיד את הנגנים התואמים להפליא את הקונספט המוסיקלי שלו: הפסנתרן הוא אלצ'ין שירינוב, המוזיקאי האזרבייג'אני שניגן ב -Two Roses וגם ב-Arvoles המשלב עוצמה ועידון, והמתופפת המופלאה רוני כספי, שבחו"ל מכנים אותה "סנסציית התיפוף הישראלית" בת ה-22. האופן שבו אלצ'ין שינירוב מנגן בפסנתר מיוחד וייחודי בג'אז. בדרך כלל אנחנו רגילים שפסנתרנים מנסים להפוך את הסולו שלהם לסוג של מרכז המופע. אלצ'ין ממושמע, הוא יודע בדיוק מה כהן צריך. רוני כספי  מוזיקלית להפליא ויש לה הכל. דינמיקה, תחושה, חיבור נהדר לכהן ושירינוב. ובעיקר: מנגנת בשביל המוזיקה.
.התוצאה היא תערובת של מיומנות מוזיקלית, דיוק, ליריות פסנתרנית, וירטואוזיות ועוצמה עם תחושה קבוצתית חזקה ומוסיקה שעומדת בפני עצמה בעולם הג'אז.

Avishai Cohen – bass, vocals Elchin Shirinov – piano Roni Kaspi – drums

Ani Maamin
The Window
Below
Intertwined
Shifting Sand
Joy
Dvash
Hitragut
Videogame
Cha Cha Rom
Seven Seas
Remembering

שלישיית אבישי כהן חולות נודדים

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן