תיסלם עדיין כאן!

תיסלם עדיין כאן!

מה טוב ומה נעים להתאהב בקאמבאק, למה ללכת על חדש כשהישן כבר הוכיח את עצמו.

/5

בואו לחגוג איתם 40 ל"רדיו חזק". כל התיסלמים עדיין כאן.  להזכיר מי: יזהר אשדות, יאיר ניצני, דני בסן, יושי שדה, צוף פילוסוף, סמי אבזרדל. לא אתווכח עם מי שיגיד אגדות בחייהם. לרגל הארבעים לאלבום הנ"ל לקח יזהר אשדות את ההקלטות הישנות המקוריות (אולפני טריטון רמת גן חורף 1980, אולפני צ'רוקי ארה"ב ) ואיוורר אותם במיקסים חדשים באמצעות פלאי הטכנולוגיה העדכנית.
לרגל האלבום המחודש – תיסלם חוזרת להופעות. הראשונה ב-5.8 בקיסריה – סולדאאוט!
הקאמבק הנצחי? הקהל מת על קאמבקים של אגדות. מה טוב ומה נעים להתאהב בקאמבאק, למה ללכת על חדש כשהישן כבר הוכיח את עצמו. אפשר לומר את זה קצת אחרת: אל תוציא ישן מפני חדש. או: מקומה של תיסלם עדיין לא בנפתלין.

דפדוף בישן: תיסלם נוסדה ב-1980 על ידי דני בסן, יזהר אשדות ויאיר ניצני. בביוגרפיות כתוב שהלהקה התפרקה ב-1983. לפי מה שהם סיפורו לי בראיונות אחרי מסיבת העיתונאים – תיסלם מעולם לא התפרקה. תמיד המשיכו להופיע, הם אומרים.
תיסלם נוסדה ,למעשה, באולפני גלי צה"ל. יזהר אשדות (גיטרה) שימש אז עורך מוסיקלי, יאיר ניצני (קלידן) טכנאי שידור. השניים שיצרו וניגנו יחד כתבו אז לאמן חדש – דני בסן שיר מחאה שנקרא "תנו לי רוקנ'רול". השיר שהוקלט באולפן גלי צה"ל ללא ידיעת מפקדי התחנה, הוביל את השלושה לקראת הרכב, שאליו הצטרף יושי שדה. שמה "תיסלם" ניתן לה ע"ש חברת ההפקות של אשדות וניצני.

מהלך העניינים בהמשך: 1981 – "רדיו חזק" אלבום ראשון (תארים: "להקת השנה", "שיר השנה"), ב"תיסלם 2", אלבומה השני של הלהקה הצטרפו הבסיסט צוף פילוסוף והמתופף סמי אבזרדל. 1983 – "לאספנים בלבד", אלבום אחרון שכלל חידושים לשירים שלהם. ב-1990 שבו התיסלמים להופעות איחוד שהולידו שירי חדשים בהפקת יזהר אשדות – "פרצופה של המדינה", "יש לך אותי", חידוש ל"חצבים פורחים" ובישול חדש ל"לראות אותה היום". וכאמור, תיסלם מעולם לא נפרדה סופית מאיתנו. ב-2002, הוכיחו שמועות עקשניות את נכונותן, כשתיסלם הפתיעה בהופעה יחידה במועדון הבארבי תחת שם מסווה "אצבעות הזהב", שהוסר לטובת סיבוב הופעות ששיאו היה בהאנגר 11 עם שורת אורחים – מוקי, מוניקה סקס וסאבלימינל, הופעה שהוקלטה ויצאה ב-DVD  תחת השם "אור של כוכבים"
לראות אותם היום. יש מצב שרוב הקהל היו יכול להיות בניהם/ בנותיהן. אבל הנה ילדי הרוק של פעם באים כדי להוכיח, שרוק הוא עניין מנטאלי, שרוח הנעורים ממשיכה לנשוב במפרשיהם, ושעדיין רחוק הזמן לבקש מתיסלם קשישא לתלות את הגיטרות.

רדיו חזק Remixed – תיסלם בעקבות הסרטים האבודים

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן