יוסף איסלם? קט סטיבנס? מה הוא רוצה להיות היום? הפשרה – יוסוף/ קט סטיבנס. מה ש/ברור אחרי הקשבה לבלוזים שלו – המוסיקה היא יותר קט סטיבנס מאשר יוסוף האיסלמי. יוסוף/סטיבנס שר בפתיחה בלוז ספקנות מפתיע:
I was born in the Holy Land
They told me it was by God’s command
Wo! Where are the others from?
I thought that we were the chosen – I must’ve been wrong
"נולדתי בארץ הקודש/ אמרו לי שזה במצוות אלוהים/ הו, מנין כל האחרים?/ חשבנו שאנחנו הנבחרים/ כנראה טעיתי"
מתאים לנו, לא? חומר למחשבה.
הוא שר The Devil Came from Kansas של פרוקול הארום, את Big Boss Man של ג'ימי ריד. הקול נשאר כשהיה, אולי אף מחוספס יותר, מותאם לקו הבלוזי של המוסיקה. שיר כמו Dying to Live מזכיר את קט סטיבנס של פעם. גם Cat & the Dog Trap.
סטיבנס חוזר לעברו בשיר ביוגרפי, Editing Floor Blues, שחושף את שורשי המוסיקה שלו. בלוז יפהפה תוצרת בית. נגן הגיטרה הבריטי האגדי Richard Thompson ניגן בהקלטות. היוזמה היא של המפיק ריק רובין, שחותמו על האלבום בולט. בסיום, בשיר "דלתות" שר סטיבנס: “When a door is closed somewhere/ There’s a door that’s opening”. כשדלת נסגרת, נפתחת דלת אחרת. מוטו שמנחה את סטיבנס גם בחייו האישיים. האלבום הזה הוא דלת שנפתחה, ועדיין אני מצפה לעוד "דלת נפתחת" – אלבום מקורי ייחודי מהסוג שהוא יצר בשבעים ברמת Tea For the Tillerman, אלבום שהכיל את רוב שיריו המצוינים.
I Was Raised in Babylon
2 Big Boss Man
3 Dying to Live
4 You Are My Sunshine
5 Editing Floor Blues
6 Cat & the Dog Trap
7 Gold Digger
8 The Devil Came from Kansas
9 Tell 'Em I'm Gone
10 Doors