יזאה עטיפת Days Of Daydreams

Days Of Daydreams

Isaiah אייזאה

הפקה עצמאית
4.5/5

נצא לטיול מרתק במרחבי ההזיות של "אייזאה" (Isaiah). כבר בשיר הנושא (את שמו של האלבום)  ברור שההארץ הזו  אינה נמצאת כאן. תומר ישעיהו ומיקה אבני מעדיפים לחוות את החוויה בשדות פולק אמריקניים מסורתיים, בהרמוניות קוליות שיש בהן נגיעות פסיכדליות וגם השפעות אוריינטליות. להגיע לשטחי הפרוג-רוק המאתגרים.
"אייזאה" הוא הרכב המבטא את ה"מרד" של בני הארץ הזו בשפה העברית. יש כאן מהפיכה שקטה שהולכת וגדלה. יוצרים צעירים חשים כי האנגלית היא שפתם המוסיקלית. לפי התוצאה שהתקבלה כאן, לתומר ישעיהו את מיקה אבני, יש סיבה לקוות, כי  "אייזאה" תהפוך למוצר ייצוא מבוקש. .
הצליל הפולקי מעטר את הקולות ההרמוניים הגבוהים היפים ב – Baby Bird, שיר אהבה שמחזיר לעידן האלטרנטיב האמריקני של השבעים. "תמיד רציתי להאכיל אותך כמו גוזל", שרים ישעיהו את אבני.
ב – Dancing Yellow Stains, מזהים צליל אוריינטאלי גם במקצב (מעין צעד תימני) ובעיטורים שמכניסים את "אייזאה" לשטחי הוורלד מיוזיק. שיר שנשמע חלק מממוטו ההזיה באלבום – "הגם שעיני עצומות, אני עדיין רואה דרך עפעפיי/ כתמי צהוב מרקדים".

צבעי המוסיקה של המזרח משתלבים יפהפה עם ההרמוניות הקוליות בשיר Solitude.

The days are slowly passing by/ The view is different/ but you're stuck in/ you don't ever leave your nest
solitude may one day be inspiring/ so you rather not to miss it/ planning how you'll leave it all behind/ because you don't know how to fix it

"הימים עוברים לאט על ידי/המבט שונה/אתה תקוע בפנים. אתה אף פעם לא עוזב את הקן שלך
ייתכן שיום אחד הבדידות תעורר השראה. כך שאתה מעדיף שלא לפספס אותה. מתכנן איך אתה תשאיר את זה כל מאחור"

בשיר  Dim The Light ("עמעם את האור") העוסק בתחושות של מי שניצב במרכז הבמה' שומעים צלילי פרוג רוק, מהסוג של להקת רנסנס – במלודיות ובתיזמורים לצליל של כל קשת.
אוריינטציית ה"רוק המתקדם" קיימת גם ב – When it' s Time. ישעיהו שר "תני לי כל דבר ממה שכבר הרווחתי/ אפתח את פי/ תני לטעום מכל המתוק שיש לך/ תני למתוק להציף את ראשי/ וכשיגיע הזמן להפסיק// אמשיך ללכת/ אתעלם/ לא סופר את השעות והדקות"... המלודיה המתקתקה נישאת קצב ריקודי במקצב ואלס. המעבר לשירה הרמונית – ניואנס נפלא.
Wrong Track, שיר על החמצות ביחסים שלא יובילו לשום מקום, הוא שילוב של הרמוניות נוסח ביטלס עם מוסיקה יוונית במעבר.
הסיום – Venus And Mars מציג את מהות הקונספט של "אייזאה" : הרמוניות מעודנות ומדויקות שמשדרות את עומק החיזיון: "סלעים בכיסי/ אינם יכולים לסייע לי להישאר על הקרקע/מלא באוויר חם/ שמרים אותי לכיוון הנוגה והמאדים"…
"אייזאה" יצרו אלבום קוהרנטי של צלילים שמאפשרים את הריחוף הזה באזורים מוסיקליים, שנדיר להגיע אליהם בשנים האלו. אכן: טיול מוסיקלי מרתק.

שירים: Days Of Daydreams, Baby Bird, Dancing Yellow Stains, Solitude, Dim The Lights, When It's Time, Wrong Track, Go Sister, Crimson Red, Venus And Mars

אייזאה הם: תומר ישעיהו – שירה, גיטרות, בוזוקי, ג'מבוש, טבלה, כלי הקשה, מיקה אבני – שירה והרמוניום.  יוגב גלוסמן – בס, תופים

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. צמד מתוקים ונדירים בנוף המוזיקה הדלה של ארצנו. אכן יוסי צודק, לא ברור איך המוצר הזה נכשל כשלון חרוץ בייצוא. הצלילים הם ביןלאומיים לכל דבר, בעולם יש שוק רחב הרבה יותר למוזיקת פולק , שם לא שומעים רק גלגצ וסטטיק ובנאל. עצוב שהכשלון גזר עליהם פירוק. לשני האלבמים הללו מגיע הזדמנות נוספת. תחושה שהקדימו אולי את זמנם. מאוד מקווה שהצמד יתאחד ויחזור לבצע מוזיקה כל כך זכה ומופלאה. פשוט מסטר פיס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות