יאיר אל תמרח אותנו

אקסום

מילים: ראובן ארגאי וגילאור יהוד לחן: ראובן ארגאי גילאור יהודה רונן סאבו
4/5

יאיר לפיד יגיד לאקסום, שאין להם מושג על מה הם מדברים. בטח אין להם מושג בכלכלה בסיסית. כאילו שלו היה לפני שהוא נכנס לחליפת שר האוצר. אקסום אינם מתיימרים. הם מביאים את הרוח הנושבת מהשוק. גם דלפון שזקוק לתרופה יקרה לא מבין בכלכלה. הוא רוצה לחיות. אקסום מביאים את תחושת הרחוב שאומרת: יאיר, עבדת עלינו. אכלנו אותה. האמנו לך, ותראה לאן לקחת אותנו עם כל חיוך החנופה שלך.
יאיר יגיד להם, תודה שבחרתם בי, אבל עכשיו אני משחק אותה פוליטיקה. לא תאמינו כמה הדברים נראים מכאן אחרת. כל כך אחרת, שגם הוא (יאיר) ילך בדרכי קודמיו ויוריד לכם עשרים אגורות מהגבינה.
אקסום אומרים לו: מה אתה עובד עלינו. אתה מורח אותנו עם הגבינה הזו. אתה מנסה לעשות עלינו קופה גדולה, כאשר אתה ממשיך לשחק לידי הטייקונים ולהזין את ההון של השלטון. "איפה הכסף?" שאלת, אז זהו שאתה חייב לנו תשובה – איפה הכסף?!
אל תחפשו תיחכום טקסטואלי-מוסיקלי בשיר הזה, אבל בשביל להעביר תחושות של "דפק אותנו", צריכים לתת להרגיש את דופק הרחוב. "אקסום" (ג'ודה וטדרוס) מגיעה ממצוקה עכשווית מוכרת. האמירה משיגה את יעדה. ישירה, בוטה, מונעת בקצב טוב, מגיעה הישר מהמדרכות ומהבסטות.

יאיר, אנחנו לא גבינה/ אל תמרח אותנו, אל תמרח אותנו/ יאיר, אנחנו לא שיפוד/ די לסובב אותנו, די לסובב אותנו/ יאיר, אנחנו לא שמנת/ לא כולנו באנו מאיפה שאתה באת/ יאיר, אנחנו לא בדיחה/ במחיר של שמנת מתוקה!
אתה יושב לך עם כל ההון שלטון/ במקום להתיישב על אלפיון עליון/ חושב איך לתחמן ולסובב אותנו כל היום/ אתה לא מבין שלא חסר לנו בעיות/ כי ברכבת יש גברת שכל היום מתפללת למציאות אחרת או לעבודה/ ואיזו אמא קורסת כי אין לה כסף לדלק, למחברת לילד או לתחבורה/ והסטודנט שלא ישן, עובד קשה שלא יחזור לו צ'ק של שכר דירה/ ואתה יושב במגדל השן עם פי.סי ומק ומדבר איתי על שמנת מתוקה?/ באמא שלך?
יאיר, אנחנו לא גבינה/ אל תמרח אותנו, אל תמרח אותנו/ יאיר, אנחנו לא שיפוד/ די לסובב אותנו, די לסובב אותנו/ יאיר, אנחנו לא שמנת/ לא כולנו באנו מאיפה שאתה באת/ יאיר, אנחנו לא בדיחה/ במחיר של שמנת מתוקה!
ידוע שאתה אתה יהיר, אבל מאיפה החוצפה/ לנסות לדפוק עלינו כזאתי קופה/ כאילו כל המדינה בשבילך שקופה/ מניצולי השואה שזקוק לתרופה/ ועד הזוג הצעיר שלא שורד את התקופה/ פשוט עובד עלינו עם חיוך של חנופה/ על כל אלה, טלפלא, תשלם בהקפה/ לכל קפיטליזם חזירי יש חלופה/ החלפת את השולחן, פתאום שינית חליפה/ איפה הכסף ידוע, מה עם הכסף אה?
יאיר, אנחנו לא גבינה/ אל תמרח אותנו, אל תמרח אותנו/ יאיר, אנחנו לא שיפוד/ די לסובב אותנו, די לסובב אותנו/ יאיר, אנחנו לא שמנת/ לא כולנו באנו מאיפה שאתה באת/ יאיר, אנחנו לא בדיחה/ במחיר של שמנת מתוקה!
אז סחטיין עליך אש על הגבינה. מדהים/ מכרת לנו את כל המדינה בשיט/ לוקח בקשיש גם על הקשישים/ גם לצאת לגמלאות זה לא מספיק/ מקצץ, חותך בקצבאות של הנכים/ מוריד, מועך את קצבאות הילדים,/ מסרב לקח אחד ממישהו שיש לו 200/ איפה מעמד הביניים?
אז המצב שלך בסקרים הולך בקאנטה/ אז אתה מנסה לדפוק עלינו עוד עוואנטה/ מזמן קלטנו כאן, עסק עם שרלטן/ תחמן, חנפן, מיומן ומזומן/ זורק עלינו פירור/ טוחן לנו את כל העוגה/ שופך עלינו זבל ואומר זאת ערוגה/ לקחת כלכלה שמדמעות כבר חנוקה/ בקושי נושמת עכשיו מוטלת הרוגה
יאיר, אנחנו לא גבינה/ אל תמרח אותנו, אל תמרח אותנו/ יאיר, אנחנו לא שיפוד/ די לסובב אותנו, די לסובב אותנו/ יאיר, אנחנו לא שמנת/ לא כולנו באנו מאיפה שאתה באת/ יאיר, אנחנו לא בדיחה/ במחיר של שמנת מתוקה!

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. כשמשה רבנו נצטווה ללכת לפני פרעה ולעשות אותות ומופתים,היו לפרעה חכמים,ומכשפים,ובשם כולל נקראו חרטומי מצרים,מטרתם הייתה להכחיש את האותות והמופתים שמשה עושה על ידי בורא עולם,מטרתם הייתה לומר שכל אדם,יכול לעשות אותם.כשיצאו בני ישראל מארץ מצרים,יצאו חלק מהחרטומים יחד עם בני ישראל,באותה מטרה להכחיש את מעשיו של הקדוש ברוך הוא,וכך הצליחו אותם חרטומים לגרום שבני ישראל ישארו במדבר ארבעים שנה ושיסבלו יסורים שונים,וכן,כל הגלות הזו,בגלל אותם חרטומים,או בשמם הנוסף שאלוקים קרא להם:ערב רב,כל מקום שנאמר בתורה-העם,הכוונה לערב רב,שהם נקראים גם בשם:שמאלנים/כופרים בבורא עולם/וכדומה,אותם ערב רב,לא התגיירו,הם לא יהודים,הם נשארו עם בפני עצמו,שחי בתוך בני ישראל.כל הטוב שנעשה להם תמיד הם התלוננו,תמיד התבכיינו,היה להם הכי טוב שיכול להיות,ויתלוננו,ראו את בורא עולם עין בעין וכפרו בו,כמו שיש היום מדענים רבים,שכופרים בבורא עולם,רואים אותו,יודעים אותו יותר טוב מכולם,יש להם הוכחות רבות לקיום הבורא,וכופרים בו,כמו אותם חרטומי מצרים,ראו את הניסים של מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא,וכפרו בהם,כמו שאני יגיד היום,שאלוקים שמר עלינו מפני אסד,שהוא לא ישתמש נגדנו בנשק כימי,והם יגידו שזה לא אלוקים,אלא כוחות הביטחון או האמריקאים וכדומה,כמו שאסד ירה במפתיע נשק כימי על אזרחיו,יכל לעשות זאת נגדנו,ומי יודע כמה פעמים אסד ואו אחמדינג'אד או אחרים,ניסו להשתמש ולירות עלינו נשק כימי או אחר,והקדוש ברוך הוא שמר עלינו.וכן מי יודע מה רצו מאז ומעולם לעשות לנו הגויים רעות שונות ואלוקים הציל אותנו,מתי שהיה ריבוי גדול של חטאים,השגחתו של בורא עולם הסתלקה,והגויים עשו מה שרצו לעשות,זה רק מראה,מה הגויים חושבים עלינו תמיד לעשות לנו,ובורא ע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות