אחינועם ניני ורביעיית סוליס בהופעה חיה

אחינועם ניני

אן.אם.סי
0/5
האלבום הכפול נפתח במפתיע בשני קטעים אינסטרומנטליים של רביעיית סוליס מנאפולי – נעימת "אורי" וקטע שנקרא .Minuano אני מבין שעורכי הדיסק ביקשו להישאר נאמנים לסדר הקטעים של הערב (שהוקלט השנה במסגרת פסטיבל "ימי זמר" בחולון), אבל הם שכחו, או שלא,  שדיסק הוא מדיה אחרת, וכשמדובר בדיסק של ניני היא היא – שחייבת לפתוח, עם כול הכבוד לרביעייה האיטלקית המכובדת.
זה כנראה חלק מהקונספט של ניני לשאת חן בעיני העולם הגדול. לתת כבוד לנגנים שבאו במיוחד לחולון. מצד שני,  למה נמצאת כאן רביעיית סוליס? האם ניני לא יכולה להסתדר בלעדיה? סגנונית, ניני וסוליס זו אינם שידוך משמיים.
ניני שרה נפלא ומרגש את "מבט עיניך" בליווי מינימליסטי של גיל דור. זה נשמע נקי ומאוד נכון בעיבוד לגיטרה בודדה. אבל הבעיה גדולה יותר.
ב"יומה" מגיע הדאווין: היא לוקחת קטע תימני מסורתי, שרה אותו באקצנט המקורי, ובבת אחת עוברת לתרגום לאנגלית, ופתאום מהעברית הימנית האותנטית היא עוברת ל: OH FATHER MOTHER DON’T MAKE ME MARRY HIM FOR THE MONEY.  
אם ימנית מקורית, למה לא ללכת עם זה עד הסוף? אבל זוהי ניני, זמרת העולם הגדול נמצאת כבר בקטע של להיות קוסמופוליטית ולרצות את כולם. אז נכון:  היא מנצלת כאן כישרון טבעי להיות גם זמרת תימנייה וגם זמרת פולק סינגר אמריקנית, אלא שלא תמיד חייבים לדחוס את כול ממה שאתה יודע לשיר אחד רק כדי להחניף לעולם הגדול.
רביעיית סוליס יכולה לחכות. ניני דוהרת על טרנד הוורלד מיוסיק. היא תעניק צבע אתני גם ל"צ’יילד אופ מן", למרות שהשיר הזה היה יכול להישאר .FOLK אבל כשדרבוקה זה הסיפור עכשיו וזוהר פרסקו לידה, "צ’’ילד אופ מיין"  יקבל נפח קצבי ויתפתח לחגיגה אתנית.
אחינועם, זמרת בעל יכולות זמרתיות מופלאות, מנסה להוסיף נופך חגיגי כמעט לכול פרוייקט שהיא עושה בצורה של קצבים, צבעים ועיבודים שתואמים קונספט מסחרי. דרבוקה וגם רביעייה קלאסית. רוצה להגיע גם לפסטיבלי הג’אז-וורלד מיוסיק, גם לאולמי הקונצרטים. להיות מעודנת וגם קצבית,  ווירטואוזית וחפלאית. לעשות שאו וגם לשמור על הערכים האומנותיים הצרופים שלה כזמרת. הולך ביחד? מבחינתי  – בעייתי. מבחינתה – ככה כובשים עולם.

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות