הפרויקט הזה המשיך לעורר עניין בשלושים השנים האחרונות, ועדיין שומר על חיוניותו לא פחות מהפינק פלויד. אלן פרסונס, טכנאי סאונד ומפיק וידידו אריק וולפסון הקימו את הפרוייקט ב-1975. פרסונס עבד באולפני אייבי רוד המפורסמים של EMI בין השאר על "אייבי רוד" של הביטלס. בהמשך – היה מעורב באחדים מאלבומי הסולו של פול מקרתני ולהקת "כנפיים", גם על Time Passages של אל סטיוארט. אבל עבודתו הנחשבת ביותר כטכנאי סאונד היתה על "הצד האפל של הירח" של פינק פלוייד.
בפרספקטיבה ניתן להבין איך כל ההשפעות התנקזו סופו של דבר לאלבומי קונספט מורכבים, מתוזמרים בצורה מסעירת דמיון. זה קצת מוזר לדבר על הלהיטים הגדולים של הפרויקט, כשמדובר ביצירות. ובכל זאת היו לו להיטים. בין השאר עשו עיבודים ליצירות של אדגר אלן פו ואייזיק אסימוב. להקלטות הם שכרו שירותים של נגני סאשן מקצוענים. ב-1982 נרשמה הצלחתם הגדולה – Eye In The Sky. עד היום ה"אלן פרסונס פרוג'קט" ממשיך להיות פרויקט מבוקש, הרכב קאלט. הקשבה ל"אסנטיאל" שלהם מגלה עקבות השפעה של הביטלס, המודי בלוז ופינק פלויד.
I Robot האינסטרומנטלי נפתח בסערה בשילוב של סינטיסייזרים וקולות אופראיים, ובהמשך עיבוד פאנקיי מסעיר וריפים פינק פלוידיים. "באיזשהו זמן אחר" קטע 6, הוא קטע אווירה מינורי מושר בקול רך שהופך דרמטי, מנגינה מקסימה ועיבוד רוק פיוז'ני. "יום אחר יום" מצטיין בהרמונייה שמיימית, לוקח למחוזות החלום. עוד שיר מלודי מעורר אמוציות – "הנשר יתרומם שוב" ואחר-כך המעבר המסעיר ל- In The Lap Of God. הנבחרים של "אלן פרסונס פרוג'קט" נשמעים יחד כיצירה שראוייה להיות משוחזרת במופע אקסטרווגנדי.