, Introducing Omar Klein

עומר קליין

המופע, מועדון זאפה ת"א
5/5

עומר קליין – פסנתר, עומר אביטל – קונטרבס, איתמר דוארי – כלי הקשה, זיו רביץ – תופים.

שננסח ג'אז ישראלי מהו? זה לא פשוט. אבל מה: כדי לנסות, ואולי במקום – מומלץ להקשיב למוסיקה של עומר קליין. הבחור (יליד נתניה, 1982) יקבל תעודת יצוא של מוסיקה ישראלית. אגב, מאז 2006, עומר מתגורר ומנגן בניו-יורק (הוא ניגן עם ג'ואל פראהם, קלרנס פן, בן סטריט, ג'ייסון לינדר, ג'ו מרטין ואחרים).
אני יושב בזאפה ושומע את עומר קליין מוביל הרכב שמייצר קומבינה נהדרת בין מלודיה לקצב. הכל כאן פתוח, זורם, קליט, רקיד. כל מי שמפחד מהמושג ג'אז, מוזמן בדחיפות להקשיב למוסיקה של קליין ושות'. עזבו ג'אז. אלה היסודות שהוא הביא מהבית, מהמידל איסט. חוץ מזה יש במוסיקה הזה כמעט הכל, אפריקנו, לטינו וגם ג'אזינו.  

 עומר קליין כמו הקונטרבסיסט שלידו, עומר אביטל מייצג דור  ישראלי שמנסה להתחבר לשורשים,  שעד היום  היו גבולות ם לא  מסומנים לחלוטין. לא שעכשיו אפשר לסמן אותם בבירור, אבל משהו מסוגנן בכל זאת מסתמן – מוסיקה בעלת תווי זיהוי מלודיים אופטימיים, קצב חסר פשרות שיוצר זרימה מענגת, ונגנים שנהנים ומתענגים לנגן יחד כמו משוחחים בשפה אחת, עם המון אנרגיה וחיוניות, ומישהו תיאר את זה אפילו כמשהו "שבטי".
אלמנט הרקידות במוסיקה הזה בולט היטב. נדיר לדבר על "ג'אז רקיד", אבל אצל עומר קליין, זה קורה, לא חאפלה פשטנית, אלא משהו מתוחכם שיוצא מהחיבור בין ההרמוניה לקצב, משהו ראשוני ועם זאת אותנטי, כאילו הצלילים האלה היו שם, ומישהו היה צריך להוציאם מן הכוח לפועל, סוג של פולק מיוסיק.
עד עכשיו לא אמרנו שום דבר על נגינה. אז ככה: הארבעה על הבמה מנגנים כל אחד לחוד וכולם ביחד בטאץ' הדדי נפלא. עומר קליין רהוט, מאלתר בחדווה, מאוד מלודי, עומר אביטל רוכן על הקונטרבס ומוציא ממנו צלילים וטונים ששייכים רק לו, איתמר דוארי הוא איש הקשה צעיר ומפתיע באנרגיות שהוא משקיע, בצבעים שהוא מוציא וזיו רביץ שהוא מאוד דומיננטי, לעיתים אפילו קצת יותר מדי, אבל בסך הכל משמש מפרש חזק לספינת הג'אז הנפלאה של עומר קליין.

עומר קליין ורביעייתו – קטעי וידאו

Omer Klein Live At The Zappa Tel Aviv

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות