ההופעה

פרד ווסלי וה- J.B.'S

זאפה הרצליה
4/5

 Fred Wesley – טרומבון
Bruce Cox – תופים
Dwayne Dolphin – באס
Peter Madsen – קלידים
Reggie Ward – גיטרה
Ernie Fields – סקסופון
Gary Winters – חצוצרה

הקטעים: Spain, Damn Right I'm Somebody, Same Beat, Fourplay, Funk For Your Ass, For The Elders, Breaking Bread, Pass The Peas, In Love In L.A, House Party, Doing It To Death.

זה היה מפגן של פאנק סוונטיז נוסח תזמורת האב הרוחני של פרד ווסלי, ג'יימס בראון שהתחבר חיבור אורגני עם הפאנק העכשווי וההיפ הופ.
תזכורת: אשף הטרומבון, פרד ווסלי, טרומבוניסט הפאנקי- ג'אז האגדי הגיע לזאפה עם ההרכב האגדי של ג'יימס בראון, ה- J.B's. ווסלי בנה את הקריירה שלו בעיקר על ה – Fאנק והג'אז במסגרת תפקידו כמנהל המוסיקלי, המלחין הראשי והטרומבוניסט ב- J.B.'s- להקתו האגדית של סנדק הFאנק ג'יימס בראון, הנחשבת לאחת החלוצות בז'אנר הזה. ווסלי ניצח על הלהקה הזו בין השנים 1968-1975 ומאוחר יותר חזר אליה. תרומתו של ווסלי לז'אנר הפאנקי- ג'אז בולטת בקלאסיקות כמו Black Caesar ו-. Slaughter's Big Rip-Off לצד מוסיקאים בלהקה כמו Maceo Parker  ו-, Bootsy Collins ווסלי הוביל את המעבר של ג'יימס בראון מסול ל-Fאנק ויצר את הבסיס ל-R&B של העשור החדש.

והנה, אנחנו מרחק נגיעה מהאגדה. פרד ווסלי מעלה לבמה 7 נגנים שבאו לכייף על כל מה שנגזר מריתם נ' בלוז שישי בלילה הצגה שנייה, הקהל הוא קהל של ישיבה. במקומות אחרים, לא היו נשארים דקה לשבת.
לא לשכוח: הסגנון המוסיקלי הייחודי של האיש אשר על הטרומבון פרד ווסלי הפך למרכיב עיקרי בהיפ הופ בעקבות אינספור סימפולים ביניהם, הלהיט של הראפר Nas Nastradamus, הקטע The Grunts שנדגם ללהיט "לייבור דיי" של הבלק אייד פיז ועוד.
והנה כאן מגיע הטרומבוניסט בן ה-64 להפעיל הרכב מהוקצע חבל"ז כדי לחזור בדיוק לדבר האמיתי הזה. הערב, אגב, נפתח בגרסת ההרכב ל-Spain הפופולארי של צ'יק קוריאה. אחר כך התחיל הפרק הפאנקיי, שהלך וגדל והתעצם. קטע כמו Fourplay הוא המיזוג האופטימאלי בין ג'אז ופאנק. ב – House Party היה אמור להקים את הקהל, אבל מי שהתנועע ופיזז בערב הזה היו יותר הנגנים מאשר הקהל. לפחות הם.

FRED WESLEY AND J.B.'S LIVE AT THE ZAPPA TEL AVIV

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. האמת שהייתי בהופעה והיה מ ד ה י ם וכל הקהל זז על הכסאות לא צריך לרקוד ולהשתולל כדי שההרכב ירגיש את הפידבק היה המון פידבק ואין לי ספק שזה הורגש, אגב אם היינו קמים בטח היית כותב שהקהל הישראלי יודע רק להשתולל ולתת בכפיים לא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות