Out of Nowhere

שלישיית אורגן ההאמונד של ג'יימס קרטר

פסטיבל ג'אז תל-אביב סינימטק ת"א
4/5

ג'יימס קרטר- סקסופונים, ג'ראלד גיבס- אורגן האמונד B3, לנארד קינג- תופים

יום אחרי ששמענו בהתלהבות את החמישייה שלו בהיכל לאומנויות הבמה, חזרנו לסינמטק, המשכן המסורתי של פסטיבל ג'אז תל-אביב, לעוד ערב של אשף הנשיפה ג'יימס קרטר הפעם הרכב שלישייה הכולל מלבדו אורגן ותופים.
הרכב ה"אורגן טריו" הוא המבנה הקלאסי לסגנון ה"סול ג'אז" – מהסגנונות הפופולריים והמלהיבים בשנות ה-60 של המאה ה-20.
הרכב זה הפועל יחד מזה שש שנים ומאחוריו שני אלבומים מצליחים מאפשר לקרטר, להפגין במלואו את סגנונו הורסטילי ללהטט בקלילות, בהומור ובקסם רב בין סגנונות הג'אז השונים.
ובאמת, קרטר רב-נשפן המשיך להפגין את הגיוון המדהים גם פה. כלומר: גם את התזזית ה"גימיקית" כביכול, גם את המוסיקאי המצדיע למסורת, גם המודרניסט. גם את הנגן שמשתמש בשלל טכניקות נגינה. גם מי שמחליף כלים מקטע לקטע – טנור וסופרנו סקסופון, חליל, בס קלרינט. קרטר לעולם לא יוותר על המניירות שלו דווקא משום שהוא סוג של מוסיקאי ונגן שאוהב את קשת ההתנסויות, את מגוון הסגנונות, את הרצון לנגן בכל כלי נשיפה, את הטכניקות הרבות, וביכולות הוירטואוזיות שלו, הוא יכול להרשות לעצמו. הביקורת שקרטר חסר סגנון קוהרנטי ממש לא תופסת בעיני כשמדובר בנגן הזה. לטעמי, זה סוג של ג'אז פוסט מודרני עשיר ומאתגר. ולג'יימס קרטר יש רשיון לעשות את זה. להיפתח לכיוונים שונים.
הערב התבסס על Out of Nowhere, האלבום השני של הטריו. הטריו הוא בשביל ג'יימס קרטר היא עוד סוג של התנסות, הרבה יותר "סטרייט ג'אז" מאשר הערב שלו עם החמישייה. אבל גם כאן זה עדיין קרטר שההמונד B3 הוא עוד צורת התנסות בקשת ההתנסויות שלו, ככה שאם רצינו לקבל משהו "גדול" מג'רלד גיבס האיש מאחורי ההמונד  – נשארנו עם הרצון הזה. אבל בדרך כלל, כשמגיעים לשמוע ג'יימס קרטר – זה קודם כל הוא. שהאחרים יחכו.

טריו האורגן של גיימס קרטר

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות