רי צ’ארלס לא הספיק לראות את הסרט הביוגרפי המצליח על חייו שביים טייילור הקפורד, בכיכובו של ג’יימי פוקס בתפקיד אגדת הסול והריתם נ’ בלוז, אבל הייתה לו יד בהפקת הפסקול, לפני מותו, וזה מורגש.
פס הקול מתחיל מ"מס אראונד", סול אקסטזי ומגיע עד הגרסה הבלוזית המלהיבה של "ג’ורג’יה במחשבתי" שהוקלטה חי ביפן באמצע השבעים. 17 הקטעים מראים כי ריי צ’ארלס הוא ללא ספק אחד מהמעצבים-מגדירים של סגנון ה-SOUL, אם לא הגדול מכולם, שהצליח להתחבר לבלוז ("נייטטיים איז דה רייט טיים") ולקאונטרי ("איי קאנט סטופ לאבינג יו", "ביי ביי לאב") בצורה אורגנית. כמחצית הקטעים כאן הוקלטו בחי. מקבלים ביצועים מחשמלים ל-WHAT’D I SAY, "הללויה, איי לאב הר סו", גרסה ממיסת לב ל-"יו דונט נו מי" בעיבודים קצת אחרים מהמוכרים. ומצד האולפן נבחרו הקלטות אולפן טובות במיוחד של "ג’ורג’יה במחשבתי" (ביצוע תזמורתי טוב במיוחד), "היט דה רוד ג’ק".
לא ראיתי הסרט. מה שבטוח: פס הקול קליט, מהוקצע, וללא ספק יכול לשמש מבוא מעולה לקריירה הלהיטית של צ’ארלס. לא רק שנבחרו כול שלאגריו, אלא שהתמהיל הוא איזון יפה ואפקטיבי בין הקלטות אולפן והקלטות חיות. אז לא חייבים לראות את הסרט. הסי.די הזה מספק ריי צ’ארלס מכול בחינה מוסיקלית. ואחרי ששומעים, אפשר לנסות הסרט. בהפוך על הפוך.