אולי בחגים

נינט טייב

מילים: נינט טייב, לחן: אמיר דדון עיבודים והפקה מוסיקלית: ברוך בן-יצחק, מרק לזר נינט טייב
4.5/5

כמה כואב לך אני יודעת/ כמה כואב לך/ תכאב/ תהיה עצוב/ אל תיכנע לפחד/ תאהב אותו/ תשקה אותו/ תן לו לאכול/ שיגדל, שיגדל// ותן לו ללכת/ תנשק מרחוק/ תן לו ללכת/ תשחרר שילך ויבוא/ לפעמים//

כמה כואב לך אני יודעת/ כמה כואב לך/ תכאב/ תהיה עצוב/ אל תיכנע לפחד/ תאהב אותו/ תשקה אותו/ תן לו לאכול/ שיגדל שיגדל// ותן לו ללכת/  תנשק מרחוק/ תן לו ללכת/ תשחרר שילך ויבוא/ לפעמים// תן לו ללכת/ תנשק מרחוק/ תן לו ללכת/ תשחרר/ שילך ויבוא/ לפעמים/ אולי בחגים

If You Can't Beat Him Join Him. האם ניתן לאהוב את הפחד? לטפח אותו לאפשר לו להיכנס לחייך? נינט כתבה על תרגיל פסיכולוגיסטי כזה, שאינו אלא דרך התגוננות. אם תאהב את אויבך, תתיידד איתו – יקל לך לקבלו. בפחד יש כידוע דואליות, אחרי הכל הוא גם משמש אחד ממנגנוני ההגנה הראשוניים ביותר, האינסטינקטיוויים. פחד גורם לך אחת משתיים – לתקוף או לברוח. "לאהוב את הפחד" – יכול להיות סוג של תרפיה – לחיות עם הפחד בפחות סבל. נינט מתייחסת לפחד בתקופת החגים, וגם כאן ישנה דואליות, כי כולם ממתינים לחגים כמועד טוב, אולם רבים סובלים בתקופתם ונכנסים לטראומות נפשיות.
טקסט פשוט, נכון. מבטא את נינט עכשיו. המוסיקה מאופקת, לא מנגינה מתמרחת, לא מלודיה סוחפת, אלא מאופקת, ודווקא הטון הנוגה אינו מבשר על עידוד אפרופו טיפוח הפחד – הוא מגיע ממקומות של דכדוך, של כאב, בקצב איטי, בעיבוד רוק קלאסי לחשמליות ולכלי מיתר שמוסיף שכבה של קדרות. המשך המגמה של נינט ליצור מוסיקה שהולמת את מידותיה-תחושותיה עכשיו בלי טיפת פשרה.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

12 תגובות

  1. איזה שיר מדהים, אפשר לשמוע שוב ושוב…
    כל שלושת השירים שיצאו לפניו היו טובים, לדעתי האלבום יהיה פורץ גבולות ועוד יזכר שנים רבות אחרי. קלאסיקה.
    מחכים לאלבום!

  2. אהבתי, הטקסט מצויין.."תאהב את הפחד, תשקה אותו, תן לו לאכול, שיגדל.."בהחלט יצירתי ומזכיר יוצרות ותיקות ולא הכי מוערכות בארץ, כפי שרעיה ציינה- יונה וולך המדהימה.
    הלחן של אמיר דדון מעביר את המסר בצורה הכי אישית וחודרת.בראבו!

  3. מישה שוב.
    אני חושב ששורה כמו "יש לי חדשות בשבילך" היא שורה מתגרה. לחן לא הרמוני הוא מתגרה. אני לא אומר שהשירים לא יפים או לא לטעמי (אני מאוד אוהב שניהם), אני אומר שאני לא מבין את הסכיזופרניה הזו שעובדת לרעתה. אז יש שתי אופציות – 1. נינט לא מבינה שזה עובד לרעתה, משמע התנהלות לא נכונה. 2. נינט מנסה לעצבן ולהתגרות מתוך כוונה לצאת מתדמית מסויימת, שזה בסדר, רק חבל שמה שיוצא זה חוסר זהות ברורה וכמו שאמרתי סוג של "סכיזופרניה" שפוגעת באמינות שלה כיוצרת ובאותנטיות של הטקסטים…
    כך או כך אני חושב שהיא מקלקלת לעצמה ועל זה חבל לי. אני בטוח שבלי ההתגרות הזו גם השירים הפחות קומוניקטיביים היו מתקבלים אם לא באהבה, בהבנה מסויימת ובהערכה.

  4. לא שמעתי את השיר עדיין יחד עם זאת, מאוד אהבתי את הטקסט.כל כך אותנטי יש בו משהו מהאיכויות היחודיות של יונה ולך.א ה ב ת י.יש בטקסט סוג של עומק סוג של השלמה ,משהו שנוגע ביכולת להכיל, להכיר, להתבונן באופן רפלקטיבי מבלי לברוח ולהתגונן.היכולת להתייחס אל הפחד כמו לדבר ראשוני, תינוק, להאכיל ,לאהוב, לשחרר, מאפשרךראות לפחד בעייניים, ולזכור שהאשה שמקבלת אותו היא מחוצה לו.יש כאן אשה שלומדת להיות אמא של עצמה.איזה שיר!

  5. השיר מרגש ברמוות !!
    היא שרה כ"כ כ"כ כ"כ יפה .פשוט הזמרת הכי הכי הכי טובה שקיימת !! ..

    נינה? אוהבים אותךך.תמשיכי כככהההה

  6. לתגובה מספר 1- אני חושב שאיש איש וטעמו. השירים הכביכול 'מתגרים בכוונה' שלה הם האהובים עליי. אם אני אלך עוד ישאר כקלאסיקה במוזיקה הישראלית, אני בטוח. והכלה הוא שיר בעיני שפורץ גבולות במוזיקה הישראלית של היום. זה שאנשים לא מתחברים זה בסדר, השירים האלה לא נכתבו כדי שההמון יתחבר אליהם. הם הרבה יותר אזוטריים ואני יודע שזאת אמרה חבוטה אבל הם לא מיינסטרים וגם לא יהיו. שישארו ככה.

  7. אני שמח מאוד שנינט ואמיר החליטו שלא לקחת את השיר הזה לקרשנדו סוחף והמנון מנצח אלא להשאיר אותו במינמליסטיות שבו הוא מוגש.

  8. מילים נוגעות, מלודיה נעימה ושירה מאופקת אך יפהפיה. מה נותר עוד לומר לנינט?
    אוהבים אותך. ככה. כמו שאת. כמו שאת אוהבת.
    בהצלחה עם הדיסק. יש לך כבר קונה אחת (אחת מתוך רבים אחרים).

  9. השיר הזה מאוד מאוד מאוד יפה. קודם כל שאפו לתיפוף (נינט). שנית, הלחן יפה וגם השירה המאופקת.

    אני חושב שיש משהו ילדותי בהתנהלות של נינט כזמרת, למשל הבחירה המתגרה בשם "קומוניקטיבי" לאלבום. בשירים מאופקים יוצא ממנה משהו הרבה יותר בוגר ובשל. אם אני אלך – מתגרה ומעצבן בכוונה. מדברים – מרגש. הכלה – מתגרה ומעצבן בכוונה. אולי בחגים – מאופק ונעים.

    אני לא מצליח להבין איך מישהי שמוקפת בטובי אנשי המקצוע לא מצליחה להתאזן בצורה שתאפשר לה להתחבר לקהל בצורה בלתי אמצעית.

    נינט זמרת מצויינת, מצויינת. אין במוזיקה הישראלית אף אחת שמשתווה ליכולות שלה. היא גם מתגלה ככותבת רגישה שתתבשל ליוצרת מדהימה, אני בטוח בזה. אבל אין לה שמץ של מושג איך להתנהל בקריירה שלה וזה פשוט חבל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן