מאיר בן מיכאל ויצחק קלפטר שיר אהבה בדואי

מאיר בן מיכאל ויצחק קלפטר שיר אהבה בדואי

עדיין חוזרים לחולות המדבר של השיר המזוהה חלקית עם דיוויד ברוזה, חלקית עם יצחק קלפטר.

מילים: יצחק ויינגרטן לחן: יצחק קלפטר הפקה מוסיקלית: מאיר בן מיכאל
3.5/5

עדיין חוזרים לחולות המדבר של השיר שהושר בזמנו במסגרת "שיחות סלון" של יהונתן גפן ובביצוע דיוויד ברוזה ויעל לוי.  השיר מזוהה חלקית עם דיוויד ברוזה, חלקית עם יצחק קלפטר. יצחק ויינגרטן דמיין סיפור אהבה מדברי כהתרחשות כמו מיתית, עם מאפיינים של נוודים שתוקעים יתד כדי לקבוע טריטוריה, מתחים בין מהות של חופש להתקשרות ביחסים, שפה אקזוטית, משחקי מילים עם "חולות" ו"לנדוד" במשמעויות השונות. הסיום הפואנטי שעוסק בשיבתו אל האישה שאינה כבר איתו שאומרת – כמו שלא השקעת במקום שבו תקעת יתד ונקמת אוהל – ונשארת בו – איבדת גם אותי – גם אותי סופה נודדת סחפה.
ההשראה נחה בזמנה על יצחק קלפטר , עד שגם הוא רקם לו לחן  יוחד – אקזוטי ואולטימטיבי, מהסוג  שהנצח מגדירו "קלאסיקה",  שהצליח להעביר את קסמו של הסיפור, שנשמע מוזר בין הטקסטים השגרתיים של הפופ המקומי.
מאיר בן מיכאל, הגיטריסט, בחר בשיר לאלבומו השלישי וצירף לדואט את מלחינו, קלפטר. שני גיטריסטים מחברים גיטרות כדי לנסות להוציא עוד משהו מהשיר הקלאסי. אז גם אם האוזן קולטת רענון מסוים, גיטרות רוק טובות במעבר, קולות ליווי מקשטים, נדמה לי שבן מיכאל לא ממש תרם אינטרפרטציה מאירה מחדש לשיר, ואולי מפני שהוא כבר מיצה את עצמו.  (השיר לא בן מיכאל)

מאיר בן מיכאל ויצחק קלפטר שיר אהבה בדואי


צלילי חליל אל החולות של המדבר היה שולח
ליטף הוא את גופה הרך והסופה טרפה הכל
חדל להיות כמו החולות אני רוצה אותך כמו סלע
אז הבטיח לא לנדוד שוב כמו החול

כשהרוחות אותו ליטפו בעוז אחז במוט האוהל
אוזניו אטם הוא לא לשמוע לא לנשום כלל את הצליל
אתה נווד לחש מדבר אתה נקבר באהל צר
והכבשים פעו בוואדי כמו חליל

פזמון: ווהו ווהו קול קורא לנדוד לנדוד

וכשפרצו השטפונות שכח את כל מה שהבטיח
אל הצלילים של החליל הושיט ידיים בסופה
במחול טרוף בקנה הסוף נסחף שיכור כמו חול ברוח
גם הסלעים פרסו כנפיים כמו אנפה

וכשחזר שוב על סוסו להעמיק את מוט האוהל
על היריעות ובחוטים ובצבעים מילים רקמה
ברוך שובך בוגד אחוז היטב במוט האוהל
כי גם אותי סופה נודדת סחפה

פזמון:ווהו ווהו…

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

4 תגובות

  1. מעניין שכותב השיר היפה והמדהים (שזכה לביצוע אלמוותי של דוד ברוזה ויעל לוי) לא חשב על הכבוד המזרחי, ועל גורלה של בדווית כזו, שסופה נודדת (אולי מאהב אחר) תסחף אותה מהאוהל שלה.
    נכון להיום ולאיך שציבור זה מוכר, עם ערך "חילול כבוד המשפחה", אחת דתה של אשה כזו, לשחיטה.
    חוץ מזה, אני אוהב מאד את השיר שמזכיר לי מאד את סיני תובב"א.

  2. ראש פתוח אינו קשור לכאן כלל. ביצוע רע הוא ביצוע רע גם אם יש בו סולו גיטרות מהגיהנום. אחת הסיבות העיקריות לכישלון המסחרי של יצחק קלפטר כסולן ( והוא מלחין נהדר ונגן גיטרה מוכשר במיוחד ) היא שירתו הבסיסית מידי. כאן זה ברור לכל. גם לראשים הפתוחים שביננו.

  3. מושיקו, ראש פתוח לעולם לא הזיק לאף אחד
    אחלה רוקנרול אחלה סולו גיטרה עלו והצליחו

  4. השיר לא מיצה את עצמו כלל. מה שכן נמאס הם הנסיונות החוזרים ונישנים של יצחק קלפטר היקר למחזר אותו. להוציא, אולי, הביצוע המעודן של דייויד ברוזה באלבום הבכרוה שלו, אף ביצוע לא התקרב לאותנטיות ולכריזמה של הביצוע המקורי. הביצוע הזה ממש מחרב את השיר המיוחד הזה, כאשר יצחק קלפטר מציב רף חדש למושג "ביצוע גרוע". הצעתי הצנועה למר קלפטר – לפני שאתה משחרר סינגל הנושא את שימך, אולי עדיף שתקשיב לו פעם אחת. קצת ביקורת עצמית לא הזיקה לאף אחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן