הופעה

דיוויד ברוזה פייב

0/5
דיוויד ברוזה וה"ברוזה פייב":  Jay Beckenstein, מיסד להקת Spyro Gyra האגדית לפני  למעלה מ- 25 שנה ומי שנודע כאתלט המדלג בין סגנונות מוזיקליים. 
 Julio Fernandez, יליד קובה, שהיה אף הוא חבר בלהקת Spyro Gyra, ובלהקה ההיסטרית Buena Vista Social Club – גיטרה. הברזילאי  Cyro Baptista , מלחין בחסד, שהופיע עם עם פקיטו דה ריברה, קייטאנו וולוסו, מריסה מונטה, ג’ון זורן פול סיימון, סטינג – כלי הקשה.  Francisco Centeno   שניגן  לצד ארית’ה פרנקלין, מרווין גיי, דיאנה רוס, גלאדיס נייט, וויטני יוסטון, בט מידלר, מייק אולדפילד  – בס.  

ואחרי הערב הזה אתה שואל: ומה עושה ברוזה מחר? הוא מסוגל לחזור להופיע עם הגיטרה נטו? בעיה.
ובאמת, כול מה שברוזה יכול לבקש מריתם סקשן חי, שמח צבעוני וקולח – הוא קיבל מחבורת הסופרגרופ שהתייצבה מול הסועדים במועדון
,Jay Beckenstein הסקסופוניסט מלהקת "ספיירו ג’יירה", הצטרף בפתיחה ל"נשיקה גנובה", קטע אינסטרומנטאלי שהקליט עם ברוזה לפני שנים בניו-יורק, ואז כמעט באופן טבעי עברה החבורה ל"דניאלה", ל"בצהרי היום" של מאיר אריאל ול"סיגליות" בעברית ובספרדית, ומי שהשיר הזה כבר יצא לו מכול חור, צריך לשמוע את ברוזה בגרסה הזו.

את הטאץ’ הלטיני קובני קיבל ברוזה מהפרקשוניסט הברזילאי Cyro Baptista, גם מהגיטריסט Julio Fernandez (גם הוא חבר "ספיירו ג’יירה" בעבר). תרומה של ממש הייתה לנגן הבאס הנודע Francisco Centeno. איזה קצב בשרני הוא הפיק מהכלי.  וכמובן, הסקסופון סופרן (בקנשטיין) שהוסיף לברוזה אלמנט סמות’ גאזי מלודי מחניף.
 
ברוזה הוא מזן הזמרים הקוסמופוליטיים חובקי עולם, שמצליח לחבר בין נגנים וסגנונות, עובר בקלות מספרדית לאנגלית, שוזר בין פופ לפלמנקו, ומתבל בטאץ’ לטיני.

אחרי ביצוע יפהפה של "הכול או לא כלום", הגיע ברוזה ל"פארקינג קומפליטו"  החדש, ול-Abre La Puerta, "פתחי את הדלת", והנה גם הפלמנקו נכנס למופע בדלת הראשית.
על הטמפרמנט של ברוזה אין הרבה מה להוסיף. הוא ממשיך לעשות את זה בישיבה, מחובר חזק לגיטרה, מוציא דברים מפתיעים מהמיתרים האקוסטיים, מאלתר עם נשמה.
אבל ההתחדשות שלו בערב הזה, כמו ב"פארקינג קומפליטו" היא ביכולת להיפתח, ללכת על עיבודים לטינו-אמריקניים עשירים, ומבחינה זו, ברוזה היום אמן מוסיקת עולם בכול מובן.

ההשראה הייתה הדדית. גם הוא גם הם מה-זה נהנו. ועובדה: הנגנים שרו את המילים בעברית בלי להבין  מילה. מה שעושה קצב, מה שעושה מוסיקה. מה שעושה העיבוד. וברוזה יצא מהערב הזה משודרג טורבו. ככה הוא צריך להופיע.  
לגבי השאלה, מה הוא עושה מחר בבוקר. אז זה פשוט מאוד: שייקח את הברוזה פייב, יתחיל בהיכל התרבות  ויצא למסע מחוף אל חוף בארה"ב. קטן עליו, זאפה.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן