איר בנאי צילום יוסי חרסונסקי

אהבה קצרה. שנה למותו

מאיר בנאי

ינואר 2018
5/5

יש שירים שמזוהים טוטאלית עם יוצריהם. "אהבה קצרה" הוא השיר האולטימטיבי של מאיר בנאי. שיר על אהבה לוהטת ובת חלוף. גאות ושפל. הרים ועמקים. הדובר מכיר את הסוג הזה, הסטוצי. זו אינה אהבתו הראשונה קצרת הטווח.
מאיר מספר על עוד אחת שהבטיחה ואכזבה. ניצתה וכבתה כמו גפרור. המבטים הלוהטים של אז – עכשיו כמו שני זרים. היא כבר כל כך רחוקה שאין אפילו דמעות. חוזרים למעגל החיפושים של "בן לוקח בת" בתקווה שזה יקרה שוב עם האחרת…
קצב נהדר, מושר בנימת געגועים מסוימת שסותרת מעט את הנתק המוחלט בשיר. מנגינה כזו, טון כזה אינם יכולים שלא לעורר כמיהה, אבל זו גם הכמיהה לאהבה הבאה.
מנגינה שלוקחת אותך בשבי. אחת לדורות. מהסוג שתלמיד גיטרה יתלהב להשיג את האקורדים שלה. משרטטת את קווי המתאר היפים של מאיר בנאי כיוצר ישראלי, שקשה להכניסו למשבצת. האמת שלו, הנשמה שלו, היופי הטהור הקסום.
את השיר מתוך האלבום "וביניהם" 1992 ביצע מאיר בנאי בגרסת דואט מרטיטה עם ארקדי דוכין. השבוע קיבלתי גרסת כיסוי חדשה לזכרו בביצוע 
תומר ישעיהו, יוסי מזרחי ופלורה במסגרת פרויקט הקיבוץ של חברה הפצת הסינגלים – "פטיפון". בעיבוד ובהפקה של יוסי מזרחי (מאיר בנאי היה הראשון להאמין בו כנגן והראשון לתת לו צ'אנס כנגן מקצועי בגיל 17!). אם לזכור את מאיר בנאי בשיר הזה – אז בקאבר הרגיש של השלושה, המבליט בשירה מתכוונת, בהרמוניה מופלאה ובקישוטים אוריינטליים (בוזוקי) מעודנים את יופיו של השיר.

מה את מנסה לומר / לא אכפת לי מה / מאוחר כל כך עכשיו / ואין כאן אהבה / מבטים נפגשים / ואנחנו שני זרים. 
את היית יפה כל כך / אז במסיבה / בעינייך השתויות / הצעת לי אהבה / האורות עמומים / ואנחנו כבר עוזבים. 
רוח בשדרה, / את כאן לצידי / לילה יעבור / בביתך או בביתי / ובנגיעה / יש בה גם תקווה / שאת האחת שחיפשתי בדרכי. 
אבל זה סיפור נוסף / של אהבה קצרה / והאש שבערה / כמעט מיד כבתה / בלי כאב, בלי דמעות / כאן דרכינו נפרדות 
שוב למעגל / בו אני לכוד / בן לוקח בת / ורוקד איתה ריקוד / שוב מהתחלה / דלת תיפתח / וכשאכנס, להיכן אני נכנס? 
בלי כאב, בלי דמעות…

עם ארקדי דוכין

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות