אנדראה מוטיס מחווה לאנטוניו קרלוס ז'ובים צילום: מרגלית חרסונסקי

אנדראה מוטיס – מחווה לאנטוניו קרלוס ז'ובים

שילוב יפהפה של בוסה וסווינג, שירה ונגינת חצוצרה

פסטיבל לטינו אמריקה אולם "אסיה" מוזיאון ת"א בהפקת "שמיים"
4.5/5

תודה לפסטיבל לטינו אמריקה שהכיר לנו את אנדראה מוטיס, זמרת ג'אז וחצוצרנית ספרדיה בת 28, שהגישה את המוסיקה של אנטוניו קרלוס ז'ובים בשילוב יפהפה של בוסה וסווינג, שירה ונגינת חצוצרה.
אנדראה מוטיס היא אחת הכוכבות הגדולות של סצינת הג'אז בברצלונה, ומופיעה במועדוני הג'אז ובפסטיבלים הכי נחשבים ברחבי העולם. היא שיתפה פעולה עם ענקים כיו יו מה, מילטון נסימנטו, אומרה פורטונדו, קווינסי ג'ונס, סקוט המילטון. בחמישיה שלה בפסטיבל ניגן במיומנות נפלאה הפסנתרן העיוור איגנצי טרזה, שנחשב לאגדת ג'אז בספרד. אליו הצטרפו הנגנים הישראלים לני סנדרסקי בסקסופון ובחליל, יוראי אורון בקונטרבס ויונתן רוזן בתופים.
המוסיקה של אנטוניו קרלוס ז'ובים, המלחין והמוזיקאי הברזילאי האגדי, שהיה שותף להמצאת הבוסה נובה, חיה, קיימת ונושמת כשהיא מנוגנת ע"י הרכב כזה.
המוזיקה של ז'ובים ממשיכה לעורר השראה אצל זמרים ומוזיקאים, סוג של מוסיקה קלאסית. זה אומר הרבה על ההשפעה של יצירתיו על מוסיקאים ברחבי העולם. מוטיס היא מאמני הג'אז שממשיכים את הז'אנר שנולד באמצע השישים. אחרי ה – Corcovado וה- Insensatez, ניכרה ההשפעה של ז'ובים גם בשירים המקוריים שהיא ביצעה, כולל גרסה ל"בואי לאילת" של ירון לונדון ונורית הירש המוכרת מליאור ייני. סינכרון יפה של השיר לסגנון הבוסה-ג'אז של הערב.
הנגינה והשירה של מוטיס אקספרסיבית, (מזכירה את נורה ג'ונס), בעלת כישרון רחב שמצליחה להדק את הקשר בין הג'אז לבוסה. השליטה שלה בחצוצרה, הפרייזינג בשירה מצדיקים את מעמדה ככוכבת ג'אז לא רק בספרד.
לשמוע אותה עושה ז'ובים  עם הפסנתרן הנהדר איגנצי טרזה – זו הנאה שדורשת האזנה חוזרת.

צילומי סטילס: מרגלית חרסונסקי

בהשתתפות:

Andrea Motis חצוצרה ושירה, Ignasi Terraza פסנתר ועיבודים מוסיקליים, לני סנדרסקי סקסופון וחליל, יוראי אורון קונטרבס, יונתן רוזן תופים

 

 

 

 

 

 

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן