אתיופיה מגיעה אל במת האופרה עם גילי יאלו ואסתר רדא

אתיופיה מגיעה אל במת האופרה עם גילי יאלו ואסתר רדא

אסתר רדא וגילי יאלו ותזמורת ירושלים מזרח ומערב בערב שכולו מוסיקה אתיופית

/5

המופע האחרון בעונה הנוכחית של סדרת מזרח מערב באופרה הישראלית יוקדש למוסיקה האתיופית (10.7.23)  הערב נקרא Tezeta (געגוע באמהרית). את הערב יובילו  המנצח והמעבד תום כהן ותזמורת ירושלים מזרח ומערב יחד עם אסתר רדא וגילי יאלו. הקונצרט החד פעמי יחגוג את היופי והצבעוניות המופלאה של הגרוב האתיופי משנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת.

אסתר רדא: "השילוב המעניין בין התזמורת הייחודית לבין המקצבים וההרמוניות מבית הוריי, יוצר חוויה מוסיקלית מסעירה ומרגשת עבורי״

גילי יאלו: " פירוש המילה Tezeta  באמהרית הוא זיכרון/געגוע. באתיופיה יש משמעות עצומה לזיכרונותיו של האדם שמעצבים את חייו, ולכן גם הסולם המוסיקלי האתיופי הכי נפוץ נקרא Tezeta. כל חיי אני נמצא במסע מוסיקלי מרגש בין הארץ הקדומה אתיופיה לבין ארצי החדשה, והמופע הזה הוא הזדמנות לחבר בין העולמות על במת האופרה הישראלית".
תום כהן: "בכל פעם שאני פוגש את המוסיקה של אתיופיה משהו בי מתעורר ומתמלא בהשראה. לאורך השנים, מוסיקאים ענקים יצאו מהמדינה המפוארת הזו שבקרן אפריקה, הביאו לעולם מתנות מרהיבות ביופיין, העשירו כל סגנון שנגעו בו ושיתפו פעולה עם מוזיקאים מכל סגנון ומקום בעולם. בדרך כלל, אני עוסק במוסיקה של צפון אפריקה והמגרב, והפעם זכיתי בהזדמנות נפלאה להעמיק ולצלול אל תוך היבשת המופלאה הזו דרך הגרוב המהפנט של אתיופיה. החיבורים יוצאי הדופן, האסתטיקה הייחודית והקצב המדבק לא חדלים להלך עליי קסמים, ותמיד רציתי להביא אותם אל השפה המוזיקלית של התזמורת. עכשיו, כשזה הולך ומתקרב, אני מתרגש להזמין אתכם להתרגש אתנו"

יום ב' 10.7.23 20:00

 

 

 

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן