בוטן מתוק בקרקס טומי

בוטן מתוק בקרקס טומי

מנגינה וביצוע שמשדרים את הסיפור ואת עוצמת הקשר לטומי

מלים ולחן: שי טרייטל. עיבוד: בוטן מתוק בקרקס – גדי אלטמן, אלון מוטקין, אביב בונן, מאור שיטרית. גיטרה חשמלית ושירה: גדי אלטמן.
/5

מדברים לטומי, שרים לו בלדת רוק בנוסח של פעם. מתפעמים ממנו. תן לרגש לרוץ לפניך. על מה ההתרגשות? מיהו טומי? "ילד פעוט שיודע על צלילים לעוף." המוסיקליות שלו חריגה.  "יש לך את זה חזק בפנים/  אז תפסיק לעשות פה עניינים". כלומר? 
זוהי בעייתם של שירים, שהסיפור מאחוריהם (*) נסתר מהמאזינים. למה לא לדבר איתו עכשיו אלא בקרוב? גדי אלטמן שר ברגש מבין אותו, קורא אותו, מזדהה איתו. אכן יש משהו נוסף שמעורר את האמפתיה לטומי. על כך נוכל ללמוד רק מהקומוניקט.
ייחודה של הבלדה בפשטותה המוסיקלית. רוק ישראלי נוסח שנות השבעים. קול חזק, אמוציונאלי, מנגינה וביצוע שמשדרים את הסיפור ואת עוצמת הקשר לטומי. המוסיקה נשמעת אנכרוניסטית משהו, כזו שעבר זמנה, אבל נראה  כי סיפורו של טומי עיצב צלילים שמדלגים על פני מחסום הזמן.

*** ב-2013 אובחן טומי, בנו של כותב השיר, שי טרייטל, כילד עם אוטיזם. אבחון ילד על הספקטרום האוטיסטי היא חוויה לא פשוטה החושפת את ההורים ובני המשפחה לתחושות רבות: צער, עצב, כעס , תסכול. חלק  מההתמודדות התמקד במוסיקה, ו"בוטן מתוק בקרקס" נרתמו לסייע לאורך כל הדרך. ב-2016 הופיעה "בוטן מתוק בקרקס" בהתנדבות בצוותא במופע שנקרא "טומי, שרים לנצחונך" ובהמשך הקליטה את השיר. הקליפ שערך ליאור לנדאו, שמשבץ עשרות רבות של רגעים מתוך מסעו של טומי לדלג מעל מהמורות האוטיזם.

 

בוטן מתוק בקרקס טומי

טומי, מה אתה רואה שם בקופסא?/ מה אתה מפזם לעצמך?
שיערך מתולתל זהוב/ עיניך מלאות בטוב/ וזה בטוח שנדבר בקרוב.
טומי, כשאתה מנגן בפסנתר זה מעשה כישוף/ ילד פעוט שיודע על צלילים לעוף.
יש לך את זה חזק בפנים/  אז תפסיק לעשות פה עניינים,
וזה סגור שיש לנו דיבור.
אתה מבין אותי ואני אותך/ אתה מבין אותי ואני אותך!
טומי, יום אחד עוד נעשה שטויות/ תחליף איתי סודות וחוויות.
תראה לעולם שניצחת במשחק/ תראה איך חצית חתיכת מרחק,
ותתחבר… ונדבר…
אתה מבין אותי ואני אותך,/ אתה מבין אותי ואני אותך!

בוטן מתוק בקרקס פייסבוק

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן