זוהר זכרוב - הנני כאן

בית ספר למוסיקה: זוהר זכרוב זכה

הנני כאן

4/5

המבחן הוא – כמה ילד מצליח להישמע כמו זמר מבוגר מקצועי. המדדים הם קול, אינטילגנציה, רגש. הראל סקעת ידע מה הוא עושה כאשר בחר לזוהר זכרוב את "הנני כאן", שחשף אותו בגדול בגמר "כוכב נולד". זהו שיר שקשה לפספס גם אם אתה לא זמר גדול. זכרוב מסתמן כזמר גדול בגיל הזה (13). השאלה היא מה הלאה. איך לא מפספסים  את הכישרון והפוטנציאל.
עדיין מוזר לי שילדים שרים שירים שאינם מתאימים לגילם, לא מצליחים להכיל נושאים וטקסטים שגדולים עליהם. מיכאלה שר שרה יפה "הללויה" של לאונרד כהן, ועדין זה אינו שיר לגיל הזה, גם אם את זמרת ילדה נפלאה. הילי  משייב ניסתה "לגבור" על "Listen" של ביונסה. גם אם היתה כאן אטרקציה, עדיין שיר גדול מדי לילדה.
מורים: לא יודע מה הם עשו מאחורי הקלעים. בשידור זו היתה שגרת סופרלטיבים חסרת תקנה. מ"בית ספר למוסיקה" אפשר לייצר ספרון תשבוחות, תשפוכות ושפע ריגושים. מה הילדים למדים מנופת הצופים הזה? מורה מצטיינת בתחום השבחים המוגזמים: נועה קירל. גם משאר המורים שמענו שפע של קשקושים משבחים.

האם זה שווה את המאמץ? 
צריך גם להודות:  אתה לא יכול שלא לתת לזמרים כאלה בעלי קול נדיר ומוסיקליות עילאית לא להיחשף. בסך הכל, הורים  מתים לחשוף את הילד שלהם, במיוחד שהוא  הכי מוכשר בעולם. הם אינם חושבים על ההמשך. בסוף רוב הילדים האלה, כמו כל פליטי הריאליטי, מגיעים למקום רדוד ללא אופק, כי הרוב לא נועדו להיות כוכבים. רוב הילדים, לא באמת יודעים לשיר. אין להם איכויות בולטות או יוצאות דופן. סתם ילדים עם קול שלא התחלף. כמה רחוק הם יגיעו בחיים? סביר להניח שלא ממש רחוק
האם זה שווה את המאמץ? ילדים המשתתפים בתוכניות מציאות עלולים לחוות פגיעה  בפרטיותם, פגיעה ביחסים בתוך משפחתם ופגיעה בגין קבלת טיפול שאינו מקצועי ומתאים. מה שבטוח: בישראל כיום אין הגנה על ילדים המשתתפים בתוכניות מציאות. האם ילד מצליח מוגבל על-ידי הפחד שלעולם לא יוכל להתעלות על הצלחתו הראשונה, האם יהיה מסווג לעד כ"כוכב צעיר"?
כוכבים צעירים שמתגברים על משוכות פסיכולוגיות הם בדרך כלל בעלי דחף יצירתי המאפשר להם להמשיך וליצור, והם מסוגלים גם לעשות הפרדה בין הצלחתם המטאורית לזהותם כבני אדם. אצל כוכבים שלא מסוגלים לעשות זאת, גדל הסיכוי להישאר בגדר הצלחה חד-פעמית. בגיל 18 קשה לדעת אם הצלחה נובעת מכישרון אדיר או ממזל אדיר. אלה שממשיכים להצליח לא מתעסקים בשאלה הזאת, גם אם העולם ממשיך לנסות ולגלות את התשובה.
עוצמות הריגושים עם ילדים – מוכפלות ומשולשות, וכאשר מדובר בתוכנית טלוויזיה עם רייטינג מטורף, התגליות כבר אינן על תקן של גילוי ילדים מוכשרים, אלא שכירים של משרדי אמרגנות שרוצים לעשות עליהם כסף. ללכת על זה? שאלה לא פשוטה שתמשיך להעסיק הורים רבים, שרובם ככל הנראה ייכנעו לתאוות הפרסום ולאשליה שהילד שלהם יהיה כוכב גדול.

זוהר זכרוב – הנני כאן

הילי משייב – Listen

מיכאלה שר – "הללויה
נעמה אדרי – "גרה מול הים"
חיים ציפל – "ויקיפדיה"
הילי משייב – Listen
מתן הדאיה – "האמנם"
זוהר זכרוב – "הנני כאן"
שקד פרדו – Girl On Fire
מיקה משה – "בוא"

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן