Failure נגד ספוטיפיי

החרם על ספוטיפיי עוד אמנים מצטרפים לניל יאנג וג'וני מיטשל

להקת Failure כורכת את נטישת ספוטיפיי לא רק בעניין מידע שגוי על חיסונים שהפיץ הפודקאסטר ג'ו רוגן בשירות הסטרימינג אלא גם במודל העיסקי של של מנהלי הפלטפורמה שמשלמים "תמלוגים מצחיקים"

/5

עוד אמנים מצטרפים לחרם על ספוטיפיי שהתחיל עם ניל יאנג, שהמוסיקה שלו הורדה מהפלטפורמה לבקשתו. אחרי שג'וני מיטשל הצטרפה אף היא בבקשה לצאת מהשירות, עושים זאת אמנים נוספים ביניהם  אינדה.ארי (India.Arie) כל ההרכב של "קרוסבי, סטילס נאש", להקת Failure. כזכור ניל יאנג הוא שיצא ראשון נגד ספוטיפיי, כאשר דרש להסיר את המוזיקה שלו, עקב מידע שגוי על חיסונים שהפיץ הפודקאסטר ג'ו רוגן בשירות הסטרימינג.
אינדיה.ארי: "החלטתי להוציא את המוזיקה והפודקאסט שלי מספוטיפיי", היא שיתפה. "ניל יאנג פתח דלת שאני חייבת לעבור בה. אני מאמינה בחופש הביטוי. עם זאת, אני מוצאת את ג'ו רוגן בעייתי לא רק בגלל דעותיו בענין הנגיף. זו גם ההתבטאות הגזענית שלו", אמרה.
ארי לא פירטה לאיזו שיחה על גזענות בפודקאסט של רוגן היא מתכוונת, אבל קליפ משנת 2021 בתוך הפודקאסט  The Joe Rogan Experience,   התייחס  רוגן אל ה"אפריקאים" ש"פיתחו את כל המלנין (צבע חום שחור) הזה כדי להגן על עצמם מהשמש".
גם Failure הכריזו שהם מושכים את המוזיקה שלהם מספוטיפיי במחאה על האינפורמציה השגויה על חיסון הקורונה, כמו גם על המודל העסקי הכולל של ספוטיפיי.
"כולנו יודעים כמה מעט ספוטיפיי משלמת לאמנים שהמוצר שלהם מניע את כל המודל העסקי שלהם. לאמנים שרוצים שהמוזיקה שלהם תשמע ע"י כמה שיותר אוזניים, הייתה החלטה קשה לקבל. האם אנחנו נותנים את המוזיקה שלנו לחברה שמפחיתה את ערך המוצר שלנו עד לנקודה שבה המחאות תמלוגים מספוטיפיי הפכו בחלקן מצחיקות, או שאנחנו מונעים את המוזיקה שלנו מהפלטפורמה וכביכול מפספסים דור שלם של מאזיני מוזיקה?"
"זה בדיוק המקום שבו Failure נמצאת מאז 2015 כשהוצאנו את האלבום הראשון שלנו מאז האיחוד. השלמנו עם הרצון להגיע לכמה שיותר אוזניים. אבל עכשיו, עם שינוי המדיניות האחרון של Spotify המאפשר מידע שגוי על חיסון הקורונה בפלטפורמה שלהם, החלטנו שדי. עד כאן".
""הרוב המכריע של המקומות בהופעות שלנו דורשים הוכחה של חיסון או בדיקה שלילית כדי לאפשר כניסה למופע שלנו. אנחנו פשוט לא יכולים לקבל ההתעקשות של Spotify להפיץ מידע מוטעה על משהו שמסכן ישירות את שרשרת האספקה של הלהקה שלנו, שמשמעותה – בני אדם בחדר עם רמקולים גדולים. יש מספר רבדים וסיבות להחלטה שלנו, אבל בהסתכלות על הזווית הקפיטליסטית, השוק החופשי, הלהקה הזו, כמו כל עסק קטן אחר, מנתקת קשרים עם שותף שממשיך לחתוך בבשר החי שלנו.
"נכון, אין מערכת או עסק מושלמים, אבל יש לנו אלטרנטיבות ל-Spotify שמאפשרות לפצות את הלהקה בצורה בת קיימא, וללא צורך לשייך את עצמנו לשקרים מסוכנים לגבי מדיניות בריאות הציבור".
ספוטיפיי שילמה 100 מיליון דולר עבור הזכויות על הפודקאסט ב-2020 לג'ו רוגן, מגיש הפודקאסט הכי מצליח של ספוטיפיי, שלא הפסיק לתת במה לתיאוריות קונספירציה ולמתנגדי חיסונים.

 

בתמונה להקת Failure

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן