הטריו של רוי היינס עם דנילו פרז ו'ג'ון פטיטוצ'י

הטריו של רוי היינס עם דנילו פרז ו'ג'ון פטיטוצ'י

הקלטה נהדרת. הסאונד לתפארת. שילוב ייחודי של כישורים וסגנונות אמנותיים של מוזיקאים ותיקים (כולם מנהיגים) עם ניסיון של שנים ורקע שונה.

5/5

חלק מהמעלה בתקליטור זה הוא שהשירים מייצגים סוג של דגימה של אמנים שונים שרוי היינס ניגן איתם לאורך השנים, עד לידת העידן הג'אז הקריר. הוא היה המתופף של לסטר יאנג בסוף שנות הארבעים, שיתף פעולה עם באד פאוול, מיילס דיוויס, צ'ארלי פרקר, טלוניוס מונק, אריק דולפי, שרה ווהן, סטן גץ, ג'ון קולטריין, צ'יק קוריאה, פט מת'יני.
ההקלטה נהדרת. הסאונד לתפארת. שילוב ייחודי של כישורים וסגנונות אמנותיים של מוזיקאים ותיקים (כולם מנהיגים) עם ניסיון של שנים ורקע שונה. מבחר מצוין של חומרים מקוריים וסטנדרטיים. השלישייה הזו מייצרת את הג'אז המובחר ביותר, האנרגטי ביותר – אני פשוט אוהב את הדיסק הזה. התזמון המורכב בין השלושה המובנה בקומפוזיציות המוצקות הופך אותו למעניין כל כך. שלושת המוזיקאים בשיאם – במיוחד רוי היינס.
היינס נמצא באופן קבוע ברשימת שלושת המתופפים הגדולים ביותר בסקר הקוראים של מגזין Downbeat ואף זכה בתואר המתופף הטוב ביותר בשנת 1996.
הבסיסט הניו יורקי ג'ון פטיטוצ'י זכה להכרה בראש ובראשונה כבסיסט של צ'יק קוריאה באלקטריק בנד. מאז שנות השמונים ביסס את מעמדו כוירטואוז, מנהיג להקה וכבסיסט-על בעל שליטה פנומנלית הן בבס אקוסטי והן בחשמלי. כאמן מקליט הוא ניגן עם גדולי הנגנים כגון: דייב ווקל, בי.בי קינג, וויין שורטר, הרבי הנקוק, דיזי גילספי, נטלי קול, בין ג'ובי, סטינג ועוד רבים.
הפסנתרן והמלחין הפנמי דנילו פרז נחשב לאחד, מפסנתרני הג'אז הטובים בעולם, היה מועמד ל-5 פרסי גראמי ואף גרף את התואר "Best Jazz album" ב-Boston Music Awards היוקרתי. בין השאר הופיע מסוף ה-80 עם ווין שורטר, ווינטון מרסליס, גארי ברטון רוי היינס ועוד רבים, הקים אנסמבלים משלו ובנה לו שם כדמות מפתח ביצירת הדור הבא של אומני ג'אז מבטיחים.
החבר'ה האלה מכירים את השורשים שלהם ומתחברים אליהם באנרגיה, במרץ ובמוזיקה שאין כמוה.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן