הכוכב הבא הגיל קובע?

הכוכב הבא הגיל קובע?

אמדורסקי הוא שהוביל את ההדחה הלא צודקת של ליאן בירן. אם היא לא הייתה חושפת את גילה - האם ביצועיה היו חושפים אותו?

4/5

אמדורסקי שיבח את  ליאן בירן על הקאבר של ל"אמא" המוכר משירי מימון, אבל נתן לה אדום. נימוק: "האדום הוא אזהרה על כך שמוקדם לך לייצג את ישראל באירוויזיון. את צעירה, ועם זאת אני רוצה לשבח אותך. הביצוע הזה היה באמת יפה מאוד". האם אמדורסקי קיבל את המינוי לשפוט לא לפי קריטריונים מקצועיים? איך מראש הוא מכשיל מתחרה רק על פי גילו?!
ליאן בירן הודחה בסוף פרק רבע הגמר.  הגיל שלה היה בעוכריה, לא האיכות שלה כזמרת לאורך התוכנית, שהקרינה בגרות ועומק. אמדורסקי הוא שהוביל את ההדחה הלא צודקת הזו. גיל אינו פרמטר סובייקטיבי. אם ליאן בירן לא הייתה חושפת את גילה – האם ביצועיה היו מגלים אותו? ברור שלא.
המנחים אכן אמרו כי "רוב השופטים" החליטו שליאן צעירה מדי לאירוויזיון. "רב השופטים" שיבחו אותה לאורך התוכנית ונתנו לה כחולים. אם הגיל, כפי שחושב אמדורסקי,  הוא גורם קובע – היו צריכים מראש להגביל את גיל המשתתפים. אגב, התקנון של איגוד השידור האירופאי העומד מאחורי האירוויזיון אינו מגביל את גיל המשתתפים.
ליבי לליאן בירן על כך שהוליכו אותה שולל עד שלהי התחרות, והדיחו אותה למרות שביצועיה היו מעולים! אני מוציא אדום לאמדורסקי ולהפקה. נכון שזו תוכנית ריאליטי, נתונה להטיות ולמניפולציות, אבל כאן זה נראה חוסר הגינות ומקצועיות משווע.

 

מיקה משה – "יסמין" – שיר שמבקש רגישות מיוחדת, ומיקה עמדה במשימה.
אור כהן  – אילו יכולתי" – למרות הביצוע הטוב, עדיין עדיפות לגרסת המקור של ריקי גל.
דור שמעון – "אמן על הילדים" – הסולם הקולי המצוין של דור לא משרת כל שיר. נשמע מדויק, ועדיין אינטרפרטציה שאין בה ערך מוסף על הביצוע המקורי של חנן בן ארי.
שי טמינו – I Stand By You – ההתרגשות בעקובות ההקרנה של הדברים של בני משפחתה באמצע היצוע הזיקה לה. גם כאן הגימיק של ההפקה אינום לטובת המבצעים אלא לטובת דמעות כחלק מהמניפולציה הבידורית.
ליאן בירן – "אמא" -ביצוע טוב מאוד אישי עם עומק, דקויות ואינטליגנציה רגשית. הצליחה להמציא עצמה מחדש, ונפגעה מהשיפוט הלא ענייני של אמדורסקי.
עדן גולן – You Raise Me Up – כמו בביקורת של בפרקים הראשונים, היא המועמדת שלי לייצג את ישראל בתחרות. זמרת מעולה. אמנית מוסיקה, מקצוענית שמשדרת דיוק לעוצמה.

שיתוף ב facebook
share

2 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

2 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. בס"ד
    אין בכלל ספק שעדן היא רמה מעל כולם אם לא תהייה הפתעה גדולה היא נציגת ישראל, לדעתי ב80 אחוז מהתכניות היא גרפה את האחוזים הגבוהים, היא מסוגלת לרגש בבלדה היא מסוגלת לשיר פופ שגם יכה את הנציג הבזוי השפל המסתמן של איסלנד , הומו פלסטינאי חצוף שחמאס היה מעיף אותו מהגגות ומעז לפתוח פה
    עם שיר טוב חובביי האירויזיון שהם מאד הגונים יטיסו את עדן לראשות הטבלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן