חוה אלברשטיין ים תיכונית

חוה אלברשטיין ים תיכונית

הגשמת חלום משותף של חוה אלברשטיין ושל המנצח תום כהן - לעבד מחדש בסגנון ים תיכוני את מיטב שירי "ארץ ישראל" שלה

/5

חוה אלברשטיין ים תיכונית? ועוד בבית האופרה? אז גם אני הרמתי גבה. בואו נעשה התבהרות חלקית: לפי הקומוניקט שהגיע לידי מדובר מופע שהוא הגשמת חלום משותף של חוה אלברשטיין ושל המנצח תום כהן – לעבד מחדש בסגנון ים תיכוני את מיטב שירי "ארץ ישראל" שלה שהלחינו גדולי המלחינים והכותבים שעלו ארצה מאירופה, כמו סשה ארגוב, מרדכי זעירא, נחום היימן, נתן אלתרמן ולאה גולדברג. מילים פשוטות – שירים שהפכו לחלק מהשירון הלאומי.  כל ההבדל הוא בעיבודים: חווה תתייצב בבנין האופרה לפני תזמורת ירושלים מזרח ומערב במסגרת המופע הראשון לעונה בסדרת מזרח מערב של האופרה הישראלית.
הארוע מתרחש (4.10) למעלה משנה וחצי אחרי התאריך המקורי. הקורונה דחתה שוב ושוב. הפעם, סוף סוף, תזמורת ירושלים מזרח ומערב וחוה אלברשטיין נפגשים באופרה הישראלית, להציג את הביצוע הים תיכוני  לקלאסיקות הכי גדולות שלה. דמיינו את "צמח בר" עם חליל נאי, עוד ודרבוקה, או את "חופים" עם כינורות בסטייל תורכי…
לפי המעבד והמנצח תום כהן, החיבורים האלה מכונים בעולם "שפת הלוואנט". זה לא רק להציג את אום כול תום באופן שהאוזן המערבית תעכל אותה, אלא לקחת מוסיקה של אדית, פיאף, סשה ארגוב וגם את חוה, "מלכת התרבות האשכנזית" ולעבד אותם באוריינטציה מזרחית, גם אם ההרמוניות שלה שואבות מתרבות מזרח אירופאית. מבחינתו של כהן – זה להלביש את השירים המוכרים בבגדים חדשים מותאמי התזמור שהוא מנצח עליו. המנגינה נשארה אותה מנגינה, אבל המעטפת שלה מגיעה מאזור אחר לחלוטין, מאירה אזורים חדשים בשיר.
הפגישות של תום עם חוה אצלה בבית התארכו לכשנה וחצי בגלל המגיפה שדחתה שוב ושוב את המופע. תום כהן: "לחוה לא היו דרישות מיוחדות. זה מפתיע וגם מפחיד אותי – כמה היא סומכת עלי, ונותנת לי יד חופשית לעשות מה שאני רואה לנכון.
חוה אלברשטיין: "תום כהן מסקרן אותי כבר שנים רבות. רוחב היריעה של הכישרון שלו מדהים ומעורר השראה. איך אפשר לא לטעום מהמתוק הזה…. אזה הנה זה קורה"
תום כהן: "חוה מאוד סקרנית ופתוחה, ומבחינה זו אני חש שאני וחוה חולקים איזושהי סקרנות ילדותית".

במופע שיתקיים ביום שני ה-4.10.21 תבצע אלברשטין ביצועים חדשים לשירים האהובים ביותר שלה: "משירי ארץ אהבתי", ״פרח הלילך״, “כמו צמח בר", "חופים",  "את חרותי", ”לילה לילה“, ״האמנם״ ואחרים.

חוה אלברשטיין משירי ארץ אהבתי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן