טוני בנט אובחן כחולה אלצהיימר צילום מרגלית חרסונסקי

טוני בנט 94 אובחן כחולה אלצהיימר

למרות זאת, בנט נערך להוצאת אלבום נוסף של דואטים עם ליידי גאגא

/5

הזמר טוני בנט, בן 94, אובחן כחולה אלצהיימר. לראשונה אובחנה המחלה בשנת 2016, אז כתב בנטבטוויטר: "החיים הם מתנה – אפילו עם אלצהיימר."
אשתו סוזן בנדטו, בת 54, היא כעת המטפלת העיקרית שלו. מהסובבים אותו מתברר, כי למרות שבנט עדיין יכול לזהות בני משפחה, הוא לא תמיד בטוח איפה הוא נמצא או מה קורה סביבו. חפצים שכיחים כמו מזלג או מפתחות לבית יכולים להיות מסתוריים לחלוטין עבורו."
למרות זאת, בנט נערך להוצאת אלבום נוסף של דואטים עם ליידי גאגא, בעקבות Cheek to Cheek מ- 2014. החדש הוקלט בין השנים 2018-2020 כשהחל לסבול מהמחלה. בצילומים המתעדים את ההקלטות , הוא מדבר לעיתים רחוקות, וכשהוא מדבר, הוא נעצר, נראה אבוד ומבולבל.
גאייטרי דווי, הרופא שאבחן את מחלתו, אומר כי לבנט יש "בעיות קוגניטיביות, אך אזורים רבים אחרים במוחו עדיין גמישים ומתפקדים היטב. "הוא עושה כל כך הרבה דברים, בגיל 94, שאנשים רבים ללא דמנציה אינם יכולים לעשות זאת. הוא באמת סמל התקווה למישהו עם הפרעה קוגניטיבית."
בנט זכה בגראמי 19 פעמים. הקריירה שלו נמשכת מסוף שנות הארבעים,  כשחזר ממלחמת העולם השנייה. הוא הפך לאליל נוער בשנות החמישים עם הבלדות הקלאסיות שלו. שיתופי הפעולה עם הפסנתרן ביל אוונס העמיקו את האוריינטציה שלו בג'אז. גם אחרח מהפכת הפופ של שנות השישים, המשיך בקריירה מצליחה בארה"ב וסביב העולם. בנוסף לשותפותו המתמשכת עם ליידי גאגא, בנט שיתף פעולה עם אמנים כמו איימי ווינהאוס, מריה קארי ומייקל בובלה.
למרבה הפלא, בנט עדיין מסוגל לשיר מגוון רחב של הרפרטואר הישן שלו, ולהופיע. העיתונאי ג'ון קולפינטו שכתב עליו אומר: "מדע המוח גם היום אינו להסביר כיצד אדם שמדבר בקול כה מהוסס – שכושר הזיכרון שלו נעלם במידה רבה – יכול, בצליל או רמז מוזיקלי, לשיר ככה".
טוני בנט הופיע בשיראל, בהיכל התרבות ת"א בספטמבר 2014.

קטעים מההופעה בישראל


טוני בנט פייסבוק

טוני בנט בהיכל התרבות ת"א ספטמבר 2014

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן