moments-in-trio-volume-two (5)

יניב טובנהאוז Hope

סולו פסנתר אינטימי מרתק עם אינסוף אפשרויות, מעביר אותך אותך במגע רך וחם לחלקת העולם השקט שלו.

5/5

Hope –  סולו הפסנתר החדש של יניב טובנהאוז הוקלט עם פרוץ המגיפה העולמית, בפברואר 2020. בקומוניקט מבהיר יניב כי הצלילים נוגנו על רקע החדשות על התפשטות הנגיף, עם חרדה ופחד מהלא נודע, אבל גם אינסטינקט הישרדותי מלא בתקווה.
הצלילים שאני מקשיב להם בהנאה עמוקה אכן נוגעים יותר באופטימיות וביופי  יותר מאשר בחרדה וביאוש. האלבום הזה מדבר רבות על החוסן, הנחישות הבלתי פוסקת ליצור, והמיומנות באלתור יצירתי מלא השראה שמפגין טובנהאוז.
אוהבי פסנתר ג'אז "קלאסי" – אל תפסחו על האלבום הזה. אוהבי קית' ג'ארט מוזמנים להאזין. אלבומו השישי. טובנהאוז הקליט והוציא שלושה אלבומים שזכו לשבחי המבקרים בסדרת Moments In Trio, אלבום בהובלה משותפת עם הזמרת שרה עדן, ואלבום שלישיית הבכורה שלו, Here From There.
Hope הוא אלבום אינטימי שהוקלט על פסנתר ימאהה C7 באולפני נוב היל הממוקמים בצפון מערב ארקנסו ומנוהלים על ידי דארן נובוטני., חבר של טאובנהאוז, ומוזיקאי מדהים. האלבום מורכב כסוויטה משנים עשר "פרקים" בהם מוזיקה מקורית ויצירות של קני וילר, קול פורטר, הנרי מנצ'יני ות'לוניוס מונק. הצלילים מובילים לעומק התובנה, הכוונה והאמת של טובנהאוז.
שקעתי. התענגתי. פסנתר סולו על מירב מעלותיו – חושף רבדים נפלאים בטכניקה כמו גם בהבעה שלו פסנתרן סולו מעולה שאינו זקוק ליותר ממה שהוא בהוויה הזו. נשמע הרכב בפני עצמו. קחו את "It's Alright With Me" במקצב שלושה רבעים של קול פורטר. קחו את "Consolation" של קני וילר שמתנגן  בצורה זורמת כמו כל אחד מהקטעים המקוריים שלו – "Conversation" שבו טבועה חתימתו המלודית הייחודית ועד "We See" הבלוזי החריג של טלוניוס מונק והרומנטיות הנוגה והמרגשת של Two For The Road של הנרי מנציני.
Hope מציג אמנות אינטימית מרתקת עם אינסוף אפשרויות. המוסיקה מסוגננת, צלילים מתחברים לקו מלודי הרמוני קוהרנטי, נובעים כמעין מתגבר. נגינתו של יניב טובנהאוז אלגנטית ורהוטה, מעין … סולו פסנתר מרתק שמעביר  אותך במגע רך וחם לחלקת העולם השקט שלו.

יניב טובנהאוז Hope

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן