כריסטין מקווי הזמרת והיוצרת של פליטווד מק מתה בגיל 79

כריסטין מקווי הזמרת והיוצרת של פליטווד מק מתה בגיל 79

מקווי היתה חברה קבועה ויציבה בלהקה שידועה בשינויי ההרכב התכופים שלה

/5

כריסטין מקווי, הזמרת, הפזמונאית ונגנית הקלידים של פליטווד מק ילידת בריטניה, זו שהקונטראלטו המגניב שלה עזר להגדיר קלאסיקות כמו "You Make Loving Fun", "Everywhere" ו-"Don't Stop", מתה ביום רביעי בגיל 79.
על מותה הודיעו בחשבונות המדיה החברתית של הלהקה. לא נמסרה סיבת מוות או פרטים אחרים, אך בהצהרה משפחתית נאמר כי היא "נפטרה בשלום בבית החולים הבוקר" עם המשפחה סביבה לאחר "מחלה קצרה".
"היא הייתה באמת יחידה במינה, מיוחדת ומוכשרת ללא כל מידה", נכתב בהודעה של הלהקה. מקווי היתה חברה קבועה ויציבה בלהקה שידועה בשינויי ההרכב התכופים שלה – בעיקר הזמרים והיוצרים עמיתיה, סטיבי ניקס ולינדזי בקינגהאם.
פליטווד מק (Fleetwood Mac) החלה את דרכה כלהקת בלוז לונדונית בשנות ה-60, והתפתחה לאחת הלהקות היצירתיות בעולם הפופ-רוק הקליפורני של שנות ה-70, תודות לכריסטין מקווי, סטיבי ניקס, לינדזי בקינגהאם והמייסד מיק פליטווד בתופים וג'ון מקווי בבס.במהלך שנות השיא המסחריות שלה, בין השנים 1975-80, מכרה הלהקה עשרות מיליוני תקליטים, כשהיא הפכה קרבות אישיים לשירים מלודיים ומשכנעים. מקווי עצמה הייתה נשואה לג'ון מקווי, והפרידה שלהם – יחד עם הפיצול של ניקס ובקינגהאם – תועדה במהדורת "Rumours" ב-1977, בין האלבומים הנמכרים בכל הזמנים.

פליטווד מק נכנסה להיכל התהילה של הרוקנרול בשנת 1998. בין הסינגלים הבולטים של ההרכב – "Dreams" של ניקס, את "Go Your Own Way" של בקינגהאם ואת "Little Lies" של מקווי. אחת היצירות האהובות ביותר של מקווי, הבלדה "Songbird", שהייתה עבורה חלון ראווה בהופעה.
מקווי, ילידת באות', לנקשייר, ניגנה בפסנתר מילדותה, אבל הניחה בצד את הכשרתה הקלאסית ברגע ששמעה תקליטי רוק מוקדמים של Fats Domino ואחרים.

בזמן שלמדה בבית הספר לאמנות מוסלי, היא התיידדה עם חברים שונים בסצנת הבלוז המתפתחת של בריטניה, ובשנות ה-20 לחייה הצטרפה ללהקת Chicken Shack כזמרת ופסנתרנית. בין הלהקות היריבות שהעריכה היתה פליטווד מק בה בלט גיטריסט הבלוז פיטר גרין יחד עם מיק פליטווד, איש ההקשה ב- 1970, היא הצטרפה לקבוצה ונישאה לג'ון מקווי, נגן הבס. פיטר גרין היה בין המבצעים הרבים שעזבו את הקבוצה, ובתקופות שונות נראה היה שפליטווד מק עומדת להיעלם. זה לא קרה. בקינגהאם הודח, והוחלף בסיבוב ההופעות על ידי מייק קמפבל וניל פין.

פליטווד מק – Rumors

Fleetwood Mac – Little Lies (live 2015)

Fleetwood Mac – Songbird

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן