כרמלה-גרוס-ואגנר-פרח-שחור

כרמלה גרוס ואגנר פרח שחור 2024

ללא ספק אחד ההרכבים המעניינים והחשובים ברוק המקומי חוזר מהתשעים

5/5

כרמלה גרוס ואגנר חיים את החיים, גרוס חלפן כספים, עושה לו עסקים, כרמלה מכשפה, היא אלמנה שחורה, ואגנר הוא אמן, אכול מתסכולים". סיפור מוכר לדור שידע את הלהקה מאז יצא "פרח שחור" האלבום המופתי של הלהקה ב-1991. השתתפו  ערן צור -, שירה ובס, אבשלום כספי – קלידים ושירה, אורי פרוסט – גיטרה, אורי בלק – תופים.
האלבום, בהפקתם המוזיקלית של חברי הלהקה יחד עם קורין אלאל וברי סחרוף, מיצב את הלהקה כאחת מלהקות הרוק פורצות הדרך והמסקרנות של שנות התשעים, והפך לאחד מהאלבומים הגדולים של הרוק הישראלי. האלבום הניב מספר שירים אלמותיים: "כרמלה גרוס ואנגר", "פרפרי תעתוע", "תמונה אימפרסיוניסטית", "פרח שחור", "עלבון", "רטוב וחם", "בגן שלך". עכשיו, לקראת הופעת ההרכב המקורי במועדון בארבי החדש ביפו, יוצאת מהדורה מיוחדת של התקליט.
המהדורה החדשה והמורחבת כוללת את "פרח שחור", האלבום המקורי ששוחזר בקפידה מהמאסטרים המקוריים ותקליט בונוס נוסף, המתעד את דרכה של הלהקה מההקלטות הראשונות ועד האחרונות. בתקליט הנוסף קטעים נדירים שרובם לא פורסמו מעולם: החל מהקלטת הדמו הראשונה של הלהקה מ,1989- דרך שירים שבוצעו בהופעות הלהקה ולא נכנסו לאלבום כמו "שבלול", "החפץ", "מה את עושה כשמכבים את האור"., ביצוע מהופעה של השיר "ערב חולה" שערן כתב את מילותיו וברי סחרוף הלחין (הופיע באלבום הבכורה של סחרוף "הכל או כלום") שיצא ממש באותו יום שבו יצא "פרח שחור".
בתקליט נמצא גם הקאבר של ערן צור ל"נשל הנחש" של מאיר אריאל, מתוך הסרט "שּורּו" שהופיע כבונוס בדיסק ובקסטה המקורית, והקאבר של הלהקה ל"אלינור" של זוהר ארגוב, שהוקלט עבור תוכנית פורים בגלי צה"ל ב.1992.
בנוסף, מופיעים בתקליט עוד 3 שירים שהקליטה הלהקה בסוף דרכה: "ציפורן", "יחפשו לא ימצאו" בהפקתו המוזיקלית של אורי פרוסט ו"חונק אותי" – שיר של אבשלום כספי.
שמעתי את הלהקה לאורך דרכה בהופעות שונות בשנות התשעים מהופעה במועדון "לוגוס" ז"ל עד להופעה של 2023 בבארבי עם יובל מסנר ז"ל על הצ'לו.כרמלה גרוס וגנר פושטת ולובשת צורה.  ללא ספק אחד ההרכבים המעניינים והחשובים ברוק המקומי. השירים הפרוורטים-מסויטים של צור כ"קרבות תרנגולים", הלחנים היותר מלודיים של מסנר כ"ערב ב' כסלו" ו"קיץ".   נדמה שהרכב הזה הצליח להתחמק משחיקה בזכות גישה מגוונת בתחום העיבודים, וכל עוד הם הצליחו לא לשעמם את עצמם, אפשר לחזור ולשמוע את מיטב להיטיהם במועדונים ובמרתפי המוסיקה.

צילומים: רזי, עומר כלב עיצוב עטיפה: יוסי ג'יברי

כרמלה גרוס ואגנר פרח שחור 2024 הופעה חמישית ואחרונה (כל השאר סולד אאוט) 4.3 בארבי נמל יפו

כרמלה גרוס וגנר פייסבוק

share

3 אהבו את זה

share

3 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן