rivka-zohar-hayam-b.jpg

להקת חיל הים הלהיטים הגדולים

תקופת הזוהר של להקת חיל הים מתחילה בחצי השני של שנות השישים עם כניסתו של דני ליטאי, בוגר להקת פיקוד מרכז, לתפקיד במאי הלהקה.

4.5/5

ידעתם ששמוליק קראוס השתתף באחד ההרכבים הראשונים של להקת חיל הים בשנות השישים ("סתם יום של חול" – 1962) אבל תקופת הזוהר של להקת חיל הים מתחילה בחצי השני של שנות השישים עם כניסתו של דני ליטאי, בוגר להקת פיקוד מרכז, לתפקיד במאי הלהקה.
ליטאי היה כבר אז עתיר ניסיון עם להקות צבאיות (להקת פיקוד צפון, להקת הנח"ל). היתרון שלו נבע גם מהקשר ההדוק עם המוסיקאי יאיר רוזנבלום, שניהם עמדו מאחורי התוכנית, "וביום השלישי" (1968) שבמרכזה  שלמה ארצי, רבקה זוהר, דבל'ה גליקמן וכן חיילת צעירה – רבקה מנשה לימים – ריקי גל. אורגניסט הלהקה היה דוד קריבושי (הפעם הראשונה בה להקה צבאית השתמשה באורגן חשמלי). התוכנית זכתה בפרס "כינור דוד".
ב-1969 העלתה להקת חיל הים את התוכנית "רפסודיה בכחול" בניהולו המוסיקלי של בני נגרי, שתפס את מקומו של יאיר רוזנבלום, שיצא לשליחות בלונדון. רוזנבלום המשיך לשלוח שירים ללהקה. לאחד השירים ששלח רוזנבלום לבני נגרי ודני ליטאי צורף תנאי: הלהקה תבצע את השיר בתנאי שהעיבוד יופקד בידיו (של רוזנבלום). לכך נגרי לא הסכים. רוזנבלום שלח אותו ללהקת הנח"ל, שביצעה אותו. מה "הפסידה" להקת חיל הים? את לא פחות מאשר "שיר לשלום".
נגרי את ליטאי אחראים גם לתוכנית "שירת הים" (1971) שהניבה להיטים כמו "חסקה", "על אם הדרך" עם הסולנית חיה ארד. התוכנית זיכתה את הלהקה בפרס "כינור דוד" בפעם השנייה. השיר הגיע למקום הראשון במצעד הפזמונים השנתי של "קול ישראל" וגלי צה"ל ב-1972. להקת חיל הים זכתה באותה שנה בתואר "הלהקה הצבאית של השנה" לצד "אחרית הימים" – שהוכתרה "להקת השנה".

אין כבר דרך חזרה יהורם טהר לב – יאיר רוזנבלום
רק בישראל – אהוד מנור – נורית הירש
המלח שלי – יורם טהרלב – משה וילנסקי
חסקה – יורם טהרלב – משה וילנסקי
על אם הדרך – נתן אלתרמן – נעמי שמר
אנשי הדממה – יורם טהרלב – יאיר רוזנבלום

על השיר "מה אברך"

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן