Gerry and the Pacemakers לעולם לא תצעדי לבד

You'll Never Walk Alone בראש מצעד השירים המושמעים בקורונה

"לעולם לא תלך לבד" של להקת "גרי וקוצבי הלב" עומד בראש טבלת שירי הבידוד הקלאסיים של מגיפת הקורונה.

כתבו: אוסקר המרשטיין וריצ'ארד רוג'רס
/5

בעולם מציגים מצעדי להיטי קורונה. יש מי שהכין רשימות מחדרי הבידוד. מוסיקה תציל מההסגר, מהבידוד, ממחלקות הקורונה בבתי החולים. You'll Never Walk Alone, "לעולם לא תלך לבד" של להקת "גרי וקוצבי הלב" Gerry and the Pacemakers  משנת 1963 עומד בראש טבלת שירי הבידוד הקלאסיים של מגיפת הקורונה.
"לעולם לא תלך לבד" הוא שיר מתוך המחזמר Carousel משנת 1945, לפני ש – Gerry and the Pacemakers עשו לו קאבר שהגיע לראש המצעד בבריטניה ב-1963. השיר של רוג'רס והאמרשטיין בוצע במקור במופע המקורי שרה אותו כריסטין ג'ונסון. פרנק סינטרה היה האמן הראשון שהעלה את השיר הזה למצעדים (מספר 9 במצעד בילבורד בשנת 1945). עד מהרה הוא הפך לפופולרי מאוד, מכיוון שרבים שאיבדו את יקיריהם במהלך המלחמה התנחמו במילות השיר. ג'ודי גרלנד הקליטה גרסה של השיר, ובשנות החמישים שרו אותה כמה זמרי רוקנרול אמריקאים, ביניהם קונוויי טוויטי, ג'ין וינסנט וג'וני פרסטון.
You'll Never Walk Alone
התפרסם גם כשיר המושר בטקסי סיום של בתי ספר תיכוניים בארצות הברית והן כשיר אוהדים באצטדיוני כדורגל, בפרט של ליברפול, מאז תחילת שנות ה-60 של המאה ה-20. השיר הגיע לראש מצעד הלהיטים הבריטי שלוש פעמים (1963, 1985 ו-1996), בכל פעם בביצוע שונה. בעקבות הפרסום כשיר עידוד בכדורגל, הפך שם השיר למטבע לשון ולסיסמת עידוד המופיעה בכרזות ובשלטים המביעים תמיכה ונאמנות בלתי מותנית בקבוצות ספורט שונות (גם כאלו שאוהדיהן אינם שרים את השיר) ובאנשים (בדרך כלל אנשי ציבור).

במאי 1985, לאחר אסון ברדפורד סיטי, בו נספו 56 אוהדי כדורגל אנגלים באצטדיון בברדפורד, ארגן ג'רי מרסדן (סולן גרי והפייסמייקרס) קבוצה גדולה של מוזיקאים בריטיים מתחום הפופ והרוק שכונו "The Crowd" ויחד הם ביצעו גרסה חדשה של השיר שההכנסות ממכירתו יועדו לתמיכה במשפחות הנספים. בחודש יוני הגיע הביצוע המחודש לראש מצעד הפזמונים הבריטי. ג'רי מרסדן שר את "You'll Never Walk Alone" באצטדיון ומבלי לפני משחק הגמר של גביע ה-FA שנערך ב-1989 בין ליברפול ובין אברטון. הייתה זו מחווה לאוהדי הקבוצה ש-96 מהם נספו באסון הילסבורו במשחק חצי הגמר בין ליברפול ובין נוטינגהאם פורסט.

אוהדי ליברפול שרים ל"עולם לא תצעדי לבד"

את דירוג שירי הבידוד עושה גוף הנקרא Official Charts Company, על בסיס ההאזנות הגדולות בשירותי סטרימינג ביותר באתרים הבולטים, ביניהם ספוטיפיי, יוטיוב ואפל מיוזיק.  "לעולם לא תלך לבד" עלה ב -150%, ועשרות תחנות רדיו השמיעו את השיר בשבוע האחרון. שירים אחרים שנמצאם בטבלת חמשת המuאזנים ביותר הם של של אקון, פרנק אושן ופוליס. הרשימה מורכבת מקלאסיקות מעודדות, שירי בידוד 'אפוקליפטיים' ושירים אהובים על ילדים.
אקון תופס מקום שני עם  Locked Up ומקום חמישי עם Lonely. במקום השלישי, להקת פוליס עם שיר ששמו הולך לפניו בימים שנזהרים מהדבקה – Don't Stand So Close To Me. במקום הרביעי Lost של פרנק אושן.
שירים אחרים: It's the End of the World של R.E.M, ג'ון לנון – Imagine, ששימש את גל גדות לתיאום שירה משותפת משובצת כוכבים.

Gerry and the Pacemakers "לעולם לא תצעדי לבד"

1. You'll Never Walk Alone Gerry and the Pacemakers
2. Locked Up Akon
3. Don't Stand So Close To Me The Police
4. Lost Frank Ocean
5. Lonely Akon
6. Move Your Feet Junior Senior
7. Imagine John Lennon
8. It's the End of the World as We Know It REM
9. Reach S Club 7
10. Everybody Hurts REM

 

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

תגובה אחת

  1. ורק את שמות יוצרי השיר האלמותי הזה לא טרחתם לציין , בושה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן