בעקבות גילוח הזקן

מה קרה למתיסיהו?

העולם היהודי כמרקחה
0/5

תרגיל ענק ביחסי ציבור? חזרה בשאלה? התפקחות רוחנית? התעורר מחלום החזרה בתשובה? חזר לחילוניות? אליך דניאל זמיר. היית הולך בעבותיו של מתיסיהו ומגלח זקן? תודה רבה, אתה לא חייב לענות.
העולם היהודי כמרקחה. איש חסיד היה. וכבר לא? מה קרה? שאלנו. מרגע שמתיסיהו Matisyahu הלא הוא מתיו מילר, זמר הרגאיי החסידי, סופרסטאר, גילח זקנו, פרץ שיטפון מידע גועש מאתרי האינטרנט וערוצי הטלוויזיה.קיבלנו הסברים על מהות הזקן היהודי במסורת היהודית, מה חושבים הרבנים בארה"ב, והרולינג סטון היוקרתי צילם אותו בוידאו נטול זקן במופע טרקלין קצר.
מתיסיהו התמסר. אנשי יחסי הציבור שלו קרנו. מבחינת שיקולי רווח הפסד, נדמה לי שההפסד של קהל חרדי לא ענק. מתיסיהו (32) מופיע בעיקר לקהל חילוני. בעל תשובה שגדל על מוסיקת ריקודים באקצנט ג'מייקני, וייצג קהל מאוד מעורב, לאו דווקא יהודי, הגם שדימויו וסלבריותו נבנו על איש חרדי מזוקן בעל כיפה שחורה, שמופיע לקהל צעיר וחילוני.
כמובן שמרגע שגילח את זקנו, החלה חרושת שמועות – שגם נטש את דתו. שומו שמיים. מי שהיווה מודל לחיקוי בעולם היהודי נוטש כך את משמרתו?! או כמו שהגויים שואלים: האם הזקן מגדיר מיהו גבר יהודי? אני מוכן להתראין ולהגיד: להד"ם. מהקהילה היהודית הרפורמית בניו-ג'רזי ביקשו לא להטריד בשאלות על הזקן של מתיסיהו, כי יש להם עניינים יותר חשובים לעסוק בהם.
מה אומר חתן השמחה בעצמו? מתיסיהו הציע הסבר כזה: גידלתי זקן, כדי להביע השלמה בסמכות הכוח הדתי העליון, לזנוח עניינים שבאינטואציה, ולקבל על עצמי את האמת המוחלטת ללא הרהור וערעור. גילוח הזקן, אומר מתיסיהו – אינו כפירה, אלא להיפך, הבעת ביטחון בדרכו, בבגרותו ובאמונתו גם ללא הסמל החצוני. במילים פשוטות: לכל מקטרגיו האורתודוקסיים: בינתיים זה רק הזקן.
יש מי שהסבירו את האקט כהגעתו של מתיסיהו לשלב של בגרות ורצונו להתפתח אינטלקטואלית ורוחנית ע"י איתגור עצמו כיהודי שלא נשאר בנתיב אחד, כמו רוב היהודים האורתודוכסיים. מתיסיהו, הסבירו מקורביו, מנסה הערכה מחודשת לגבי דתיותו, ובא להזכיר לכולם ששינוי וצמיחה הם חלק אינטגרלי מהיהדות.

מתיסיהו בישראל – ההופעה

מתיסיהו מסביר

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן