ינון מעלם, מרינה פרדין, ראלי מרגלית, נור בר גורן צילום מרגלית חרסונסקי

נבל ומוסיקת עולם – האם נועדו?

מוסיקת עולם? יותר סלט ושאר ירקות ששילב הנבל ככלי  שווה בין שווים, אבל לא הבליט אותו  בעיבודים

3/5

נבל מתחבר עם עוד וכלי הקשה אתניים? למעשה, למה לא. אפשר לנסות. אין כאן חוקים מגבילים. זה קרה בסיום תחרות הנבל הישראלית הרביעית באולם צוקר בהיכל התרבות ת"א. על הבמה ניגנו מרינה פרדין בנבל, ינון מועלם שניהל מוסיקלית – בעוד (וניסה כוחו בשירה), ראלי מרגלית – צ'לו ונור בר גורן – כלי הקשה.
יומרת החיבורים ל"מוסיקת עולם" מסקרנת. למעשה – לא מוסיקת עולם ייחודית שמענו, אלא ניסיון ליצור עיבודים למוסיקה סובבת גלובוס. זה היה מסע דרך ארצות המזרח ודרום אמריקה, בתוספת יצירות מקוריות של מועלם, מוסיקה של קרלוס גרדל, מגדולי מלחיני וזמרי הטנגו הארגנטינאי, קטע תורכי מסורתי, עיבוד אוריינטלי מפתיע שעשה ינון מועלם לשיר היקינטון (לאה גולדברגרבקה גווילי), "תמונה" מאת ארה דינקנגיאן הארמני (להקת Night Ark) בסולם מזרחי, שנוגן בכוונון מיוחד של נבל קטן למוסיקת המקאם, יצירה המוכרת כמוסיקה מתוך הסדרה "החמישיה הקאמרית", עיבוד מזרח מערב ל – Norwegian wood של הביטלס ובסיום גרסה ל"החיים היפים" של ניקולה פיואוויני.
מוסיקת עולם? יותר סלט ושאר ירקות, ששילב את הנבל ככלי שווה בין שווים, אבל לא הבליט אותו  בעיבודים שרקח מועלם, ורק חבל שצלילי הכלים כולם נשמעו  אנמיים (בעיקר העוד), ככל הנראה גם באשמת מתפעלי הסאונד, מה שהפך את האירוע לפושר עד  קפוא.

צילומי סטילס: מרגלית חרסונסקי

שיר היקינטון

Lejana Tierra Miia של קרלוס גרדל

Norwegian wood של הביטלס

"תמונה" מאת ארה דינקג'אן

"החיים יפים" מאת ניקולה פיואוואני

 

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן