נטשה אטלס תופיע לראשונה בישראל בפסטיבל מדיטרנה אשדוד אחרי שביטלה ב-2011 מסיבות פוליטיות

/5

הזמרת הבלגית נטשה אטלס תגיע לראשונה לישראל להופעה בפסטיבל מדיטרנה באשדוד, שיתקיים בין התאריכים 26.5.14-29.5.14. אטלס, זמרת המשובצת בז'אנר "מוזיקת העולם", משלבת מוזיקה ערבית, מערבית ואלקטרונית.
אטלס הוכרזה בתחילת שנות האלפים כשגרירה של רצון טוב מטעם הוועדה נגד גזענות של האומות המאוחדות. היא היתה אמורה להופיע בישראל בשנת 2011, אולם ביטלה את הופעתה מסיבות פוליטיות במטרה לעורר את המודעות לביטול האפליה הגזעית ותהליך השלום.
נטשה אטלס נולדה בבלגיה לאם אנגליה שהמירה את דתה לאיסלם, אביה ממוצא ערבי. סגנונה המוזיקלי של אטלס ממזג מוסיקה צפון אפריקאית ומוזיקה ערבית עם השפעות מערביות. היא שרה במספר שפות- אנגלית, צרפתית, ספרדית וערבית.
אטלס התגלתה כאשר חברה ל"טראנסגלובל אנדרגראונד", קולקטיב רב אתני המשלב מוזיקה אלקטרונית עם מקצבים אתניים. בשנת 1991 הקליטה איתם כאורחת. כעבור שנתיים – הייתה כבר חלק מההרכב כזמרת המובילה ורקדנית בטן.
בשנת 1995 הקליטה אטלס את אלבומה הסולו הראשון שלה "גלות", "Diaspora" אשר הופק על ידי חברי "טראנסגלובל אנדרגראונד". האלבום התמקד בצד הערבי של המוזיקה של אטלס. "חלים" שיצא בשנת 1997 נקרא על שם המלחין המצרי עבד-אל-חלים חאפז. "ג'דידה" בשנת 1999 הכיל לראשונה שיר באנגלית. ב"עיישתני" שיצא ב -2001 ביצעה אטלס את הלהיט הנודע של "קרידנס קלירוווטר" "I Put a Spell on You" ואת שירו של ז'אק ברל "אל תעזביני" לצד חומרים מקוריים חדשים.
"נבואה בשדה החלומות" (2002) שהוקלט עם מרק איגלטון, היה שונה מאלבומיה הקודמים. הדגש על הקצב המזרחי השתנה לטובת שירים בהשפעת השירה הערבית, שירים של הכתיבה של פאולו קואלו ופילוסופיה של גורדייף. ב"משהו מסוכן" משנת 2003 הציגה אטלס סינתזה בין פופ ומוזיקה ערבית. בשנת 2006 יצא האלבום "מישמאעול", ובשנת 2008 – "אנא חינה".
לצרפת פרצה עם גרסה מיוחדת לשיר "Mon ami la rose" של פרנסואז ארדי. בישראל שימש ביצועה לשיר "I Put a Spell on You” כפסקול לפרסומת לחברת "קסטרו".

27.5.14 במשכן לאמנויות הבמה אשדוד.

)

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן