סטטיק ובן אל לא משתתף בצער הפירוק

סטטיק ובן אל: לא משתתף בחגיגת-צער הפירוק

כתבה באולפן שישי הגדירה את הפירוק... טראומה לאומית

/5

אילן לוקאץ' סיים הכתבה על הפירוק הצמד סטטיק ובן אל לאולפן שישי, במילים: "ומה יהיה איתנו עכשיו, אומה שטופת דמע וקסם קרועת לב אך נושמת, אם אפילו סטט בוי ובן מון לא יכולים להישאר ביחד?" רציני או ציני? הפירוק שלהם מול גורלה של אומה? וגם: "הפרידה הזו היא טראומה לאומית, אולי כי בזוגיות שלהם ראינו את העתיד שלנו ורוד ומסחרי, טראשי וחלומי". למה התכוון? הייתי מציע ללוקאץ' לשקול יעוץ פסיכולוגי לפני שהוא מטיל על ישראל טראומה לאומית בגין התפרקות הצמד הזה.
זו היתה אחת הכתבות היותר מייגעות, שטוחות, מרוחות וקלישאתיות על אמנים ישראלים ששודרה בטלוויזיה. למשל, לוקאץ' ניסה לומר משהו על האיכות של שיריהם ולא אמר כלום: "הטקסטים לא היו נתן זך או נתן יונתן מצד שני הם לא נפלו מהטקסט של דיווה" (שהלחין צביקה פיק למילים של יואב גינאי – י.ח) – השוואה סתמית, שטחית וחלולה שלא אומרת שומדבר. על בן אל אמר הכתב: "גנטיקה לא גנטיקה. לשיר הבחור יודע". כמו רצה לומר תהיה יפה ותשתוק. מעליב לא?
את הקשר בין השנייים תיאר בלשון פיוטית הנוגעת בגזענות כקשר בין קצין צה"ל "צח עור משכונת אחוזה בחיפה לבן האלוהים מראשון לציון".
את הפירוק ניסה לוקאץ' לייחס גם למשברים האישיים שלהם, ליחסים המורכבים של בן אל עם אביו, לנישואים של סטטיק, שרגע לפני חתונתו הוכרח לפתוח תיק אימוץ.
סטטיק אמר את זה הרבה יותר בפשטות: "זה היה פשוט תאקל של שני ילדים, שהצליחו מאוד מהר ולא ידעו איך לאכול את זה".
ביקורת על האמנות שלהם? גייסו את מתי כספי, שהעיר משהו על שגיאה בעברית זהו. אז אולי אשלים את מה שחסר בכתבה.
אני ממש לא משתתף בצער האומה על התפרקות הצמד: סטטיק ובן אל היו יצרני פופ בשדרוג "ג׳ורדי" פלג. הטקסטים של שיריהם היו אמצעי, שמייצר קצב המשלב מוזיקה לטינית יחד עם היפ הופ, R&B ודאנסהול. שני אנשים שמחים, שבאים לספק עוד מניפולציות מוסיקלית מטורללות, כשההפקה היא הדובדבן על הקצפת, שמייצר את השאו ושאר האלמנטים המנפחים את הגרוב.
הם פיתחו  קו יצור המספק מוצרים טרנדיים-גימיקיים נגישים עטופים בקליפים סקסיים מתקתקים מושקעים לעילא. חשבתי שהם ימשיכו לצחוק על כולנו כל הדרך אל ההצלחה והבנק. התברר, שההצלחה היא שהפרידה ביניהם. טרגדיה לאומית? השתגעתם? סטטיק ובן אל אפיזודה חולפת כמו שכל טרנד של פופ שובק חיים.

סטטיק ובן אל תבורי – קקטוס (Prod. By Jordi)

סטטיק ובן אל תבורי Bella

סטטיק בן אל פייסבוק
סטטיק פייסבוק

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

2 תגובות

  1. אילן יקירי

    תודה על העצה בפעם הבאה כשאצפה בכתבות שלך אדאג ליטול את כל מה שאתה ממליץ.
    ברצינות: אם תקרא את הפתיח של הכתבה תבין, שגם אני תהיתי אם אתה רציני או ציני. כנ"ל כנראה רוב הצופים.

  2. לא ממש הבנת, חרסונסקי.
    למרות שלא יפה להסביר בדיחה, אצלך כנראה צריך. נעשה את זה קצר.
    הכתבה נוסחה בציניות מתחילתה ועד סופה. אם לא הבנת את זה מהציטוטים ממירי רגב, היית אמור להבין את זה מהציצוטים הישירים מ"מגש הכסף" של אלתרמן, אבל כנראה שהם עברו לידך כי אתה מביא אותם כאילו אני כתבתי את "אומה שטופת דמע וקסם, קרועת לב אך נושמת". זאת אכן לא טראומה לאומית, יוסק'ה, וגם לא שכונתית. והמשפט של בן-אל על "תאקל של שני צעירים", כפי שהיית יכול להבין אילו קראת את הכתובית בפינת המסך, נאמר שנה *לפני* הפירוק, לא כ*הסבר* לפירוק.
    תוציא את עצמך מהשקע, חכה חמש דקות, תכניס שוב ותריץ אנטי-וירוס. אחר כך תעשה שאכטה וקפה, ואז תראה את הכתבה שוב. פנה בפרטי לקבלת הסברים נוספים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן