פיל אברלי, חצי צמד האחים אברלי, מת בגיל 74

/5

פיל אברלי, מי שהקים את צמד "האחים אברלי" Everly Brothers יחד עם אחיו דון, נפטר בגיל 74 ממחלת ריאה כרונית בבית החולים ברבנק בקליפורניה.
פיל ודון אברלי היו אחד הצמדים והצמתים המרכזיים בהתפתחות הרוקנ'רול בסוף שנות החמישים ובשנות השישים. בוב דילן אמר עליהם: "אנחנו חייבים לצמד הזה הרבה. הם היו המתחילים". הביטלס כונו בזמנם – "האברלי ברדרס האנגלים".
הצד, החתום על להיטים גדולים כמו Wake Up Little Susie, Bye Bye Love, All I Have To Do Is Dream, הצטיין בהרמוניות בלעדיות בשילוב של מוסיקת קאונטרי, רוקנ'רול ופופ.
ההתחלה – 1957. ב-1962 נרשמו לצמד 19 להיטים במצעדי הפזמונים. הם התפרקו אחרי ריב ב-1973 וחזרו והתאחדו ב-1983. למרות שמספר להיטיהם ירד בצורה דרסטית, המשיכו האחים להופיע גדולה בארה"ב ובאירופה. ב – 1986 הוכנסו להיכל התהילה של הרוקנ'רול.
האחים, שהפרש הגילים ביניהם הוא שנתיים (דון מבוגר מפיל – הוא בן 76) החלו את הקריירה שלהם בביצוע מוסיקת קאונטרי ב-1945, בתוכנית רדיו משפחתית ששודרה מאיובה. המפנה התרחש כאשר הם עברו לנשוויל באמצע שנות החמישים, שם הוחתמו על חוזה הקלטות.
דון אברלי אמרי בראיון ב-1986, כי הצמד הצליח משום שמעולם לא חבר לטרנדים. "אבל לא היה כאן שום דבר מחושב. הלכנו בעקבות מה שחשנו".

בילי ג'ו ארמסטרונג ונורה ג'ונס מצדיעים לאחים אברלי – אלבום חדש

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן