סיימון קאוול אקס פקטור ישראל 3

רגע, מה מחפש סיימון קאוול באקס פקטור ישראל?

סיימון קאוול לא ממש מגיע לאקס פקטור ישראל שבגבו נושבת רוח של שליחות. המניעים שלו הם בראש ובראשונה - קידום יחסי הציבור שלו ורווח מפתה שהוצע לו.

/5

מה מחפש  סיימון קאוול, ענק הראליטיז מוסיקה בישראל, מדינה בה תעשיית המוסיקה אינה בלשון המעטה מהטופ העולמי? מה בדיוק יהיה חלקו בתוכנית, כמה ישתכר והאם ינכח פיזית לכל אורכה? האם נדרש ללמוד עברית? מדוע בחר במרגול?
ההנחה שיש כאן Win של ההפקה הישראלית, מתקבלת על הדעת, גם כי לראשונה הנציג של ישראל לאירוויזיון יהיה זוכה האקס פקטור, ונוכחות הסיימון רק תגביר עניין. "אקס פקטור" ישראל לא הגיעה לרייטיינג של של "כוכב נולד" או של "דה וייס" למרות  בר רפאלי והגילוי של  עדן בן זקן.  העונה השלישית שעלתה בסוף 2017, ומאז – שבקה.  לגבי ה – Win של קאוול, אני קורא כי אצלו, ככל הנראה, זה יותר פקטור של יחסי ציבור, כי פורמט האקס פקטור שלו אינו מתרומם בשנים האחרונות.

קאוול (62), איש תעשיית במוסיקה הבריטית, נחשף בתחילת שנות האלפיים ב"אמריקן איידול", כשופט המרושע ווהציני במבטאו הבריטי. "אמריקן איידול"היה קטליזטור בהאצת תוכניות הריאלטי מוסיקה, שבעקבותיו י פיתח את פורמט את "אקס פקטור", מתחרה לתוכנית האמריקנית. ב־2010 פרש קאוול  מ"אמריקן איידול" אחרי תשע עונות לטובת גירסה אמריקנית של "אקס פקטור".  הפורמט התפשט כשאש בשדה קוצים  ב־56 מדינות בעולם, אבל במהלך השנים הצטמצם  לשבע-שמונה מדינות בלבד – בלי בריטיניה מולדתו, שבתוכנית התגלו חברי להקת הבנים "וואן דירקשן" שהגיעו  בנפרד וחוברו לכדי הרכב ע"י קאוול והפכו לסיפור הצלחה בינלאומי.
אבל השנים האחרונות אינן מסבירות לקאוול פנים. לא רק שאקס פקטור מאבדת גובה בנתוני הצפייה. נרשמה לאחרונה גם שחיקה בדימוי שלו בעקבות מחאה של הצמד ג'דוורד Jedward שיצאו נגדו ונגד תעשיית המוזיקה העומדת מאחוריו. הזמרים כינו את התעשייה 'מושחתת' והביעו צער על כך 'שלא אמרו לשופטים באקס פקטור – ללכת לה—-ן. ג'דוורד האשימו את סיימון קאוול ואת התוכניתבסדרת ציוצים נפיצים שמתחו ביקורת על חוסר הטיפול באמנים בתעשיית הבידור. מתמודדי אקס פקטור היו עבדים לתוכנית, טענו ג'דוורד, הם קיבלו "אפס" כסף עבור ההשתתפות שלהם בעוד שאחרים "הרוויחו מיליונים".
האחרים  כיוונו ישירות לשופט הראשי והיוצר קאוול: "סיימון קאוול חושב שהוא מנהיג המאפיה של תעשיית המוזיקה כשבמציאות הוא אינו אלא מתיחת פנים גרועה."
מי מרוויח יותר מהתוכניות האלו? השופטים "מנטורים" אן המשתתפים? העובדה שממשיכים לגייס כוכבים (מרגול, נטע ברזילי, אביב גפן) אינה משאירה ספק. גם סיימון קאוול לא ממש עושה את התפקיד, כשבגבו נושבת רוח של שליחות. המניעים שלו להגיע לאקס פקטור ישראל הם בראש ובראשונה – קידום יחסי הציבור שלו ורווח מפתה שהוצע לו.

סיימון קאוול מזיל דמעה אחרי אודישן באקס פקטור

 

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן