שירי גולן היו לילות

היו לילות, מחווה לשירי אסתר עופרים

שירי גולן

נענע דיסק
3.5/5

הקדשת אלבום שלם לאסתר עופרים דורשת העזה וכרוכה בסיכון. אני מעריך כי כאשר שירי גולן החליטה  לקשור את תחילת קריירת ההקלטות שלה עם עופרים, היא לקחה בחשבון את שני  ההיבטים הנ"ל.
סיכון – כי איך שלא תשירי שירים המזוהים עם אסתר עופרים, רוב הסיכויים הם שתישארי צילה. לפי 12 הביצועים ששמעתי, שירי גולן העדיפה יותר הוקרה ומחווה מאשר ללכת בתלם פרשנות מיוחדת וגרסאות ייחודיות.
האם יהיה זה הוגן להשוות בין השתיים? לא. מצד שני, שירי גולן שרה שירים המזוהים עם אסתר עופרים, וההשוואה היא בלתי נמנעת.
מהבחינה הזו, אני יכול רק להשתתף עם שירי גולן בהערצתה למי שכונתה "אסתר המלכה".  פרט לפרשנות מצוינת אחת ל"איש אילם גבוה ודק" (מאטה קצב בשורה שמספרת על אי חזרתו מהמלחמה) – הביצועים והעיבודים משדרים יותר סולידיות יפה של מאשר אינטרפרטציות של הארה מחודשת שיוכלו להאפיל על אסתר עופרים – החל מעיבוד הבוסה הקליל של "היו לילות" שפותח, דרך "מה אומרות עינייך" בעיטור מעניין שלבס, ועד הג'אזיות המסוימת של "התרגעות". שחרחורת" שעופרים שרה בסלסול מלא חיים מושפע מצליל תימן, נשמע אצל גולן בלדה צנועה ומיושבת. חריג: קריצת עין בדואט עם דורי בן זאב ל"חוץ מזה הכל בסדר" בסגנון קאנטרי.
שירי גולן אינה מתיימרת להוציא את הישן של עופרים מפני החדש שלה. למעשה – אינה מחדשת אלא מעניקה לשירים את הביצועים הנעימים שלה בעיבודים תואמים.

הפקה: קובי פרחי

היו לילות, איש אילם גבוה ודק, חיי אדם, מה אומרות עינייך, חוץ מזה הכל בסדר, שני שושנים, שיר הנודד (מי יתנני עף), סוס עץ, התרגעות, לילה לילה, שחרחורת, סתיו

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן